عصر خودرو

از ابتدای سال تا کنون؛

ارزش معاملات بورس انرژی، معادل ارزش کل معاملات سال گذشته شد

عصر بازار: با احتساب معاملات ۲۱‌ مهرماه ۹۴ بورس انرژی ایران، مجموع ارزش معاملات این بورس از ابتدای سال ۹۴ تا کنون (۶‌ماه و ۲۱‌روز)، از مرز ۱۸ هزار و ۱۲۵ میلیارد ریال عبور کرد که این مقدار از ارزش کل معاملات سال قبل بورس انرژی ایران (۱۶,۰۲۶ میلیارد ریال) پیشی گرفته است.

ارزش معاملات بورس انرژی، معادل ارزش کل معاملات سال گذشته شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در پایان سال گذشته، 7 میلیون و 196 هزار و 1 مگاوات ساعت برق در بورس انرژی معامله شد، که این عدد از ابتدای سال 94 تا کنون از 7 میلیون و 398 هزار و 990 مگاوات ساعت فراتر رفته است. همچنین در پایان سال 93 در بازار فیزیکی در مجموع 796 هزار و 724 تن کالا معامله شد که این مقدار از ابتدای سال 94 تا کنون به عدد 717 هزار و 614 تن رسیده است.

    در جریان معاملات جاری چهارشنبه 22 مهر 94، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای گاز مایع صنعتی، گاز پروپان صنعتی، گاز بوتان صنعتی و برش سنگین پتروشیمی بندر امام، حلال 410 پالایش نفت آبادان، میعانات گازی مجتمع گاز پارس جنوبی و قطران ذوب آهن اصفهان (عمده) در رینگ داخلی مورد عرضه قرار گرفتند که کل معاملات صورت گرفته برروی این کالاها معادل 2,942 تن با ارزش 22 میلیارد و 194 میلیون ریال بوده است. لازم به ذکر است معاملات قطران(عمده) ذوب‌آهن اصفهان در رینگ داخلی با حجمی معادل 2هزار تن و ارزشی معادل 16 میلیارد ریال بیشترین سهم را در کل معاملات این روز بازار فیزیکی بورس انرژی ایران از آن خود کرد.

    در تابلوی سلف موازی استاندارد برق بازار مشتقه نیز 414 قرارداد در قالب 7 معامله و معادل 9 هزار و 936 مگاوات ساعت به ارزش 3 میلیارد و 622 میلیون ریال معامله گردید. شایان ذکر است در آغاز جلسه معاملاتی آخرین روز هفته نمادهای بار پیک، کم باری، میان باری و بارپایه روزانه 22 آبان 94 گشایش یافته و در پایان جلسه نمادهای بار پیک، کم باری، میان باری و بارپایه روزانه 26 مهر 94، 27 مهر 94 و 28 مهر 94 متوقف شدند.

    در مجموع ارزش کل معاملات آخرین روز هفته بورس انرژی ایران به 25 میلیارد و 816 میلیون بالغ شد.

    لازم به ذکر است در جلسه معاملاتی آتی (شنبه 25 مهر 94)، در کنار معاملات مستمر قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و نفت کوره در بازار مشتقه، کالاهای آیزوریسایکل، آیزوفید و حلال 402 پالایش نفت تبریز، متانول پتروشیمی زاگرس و حلال 402 پالایش نفت بندرعباس و پالایش نفت کرمانشاه در رینگ داخلی و حلال 402 پالایش نفت اصفهان در رینگ بین‌الملل عرضه خواهند شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها