عصر خودرو

با حمایت مناطق نفتخیز جنوب;

پمپ‎های فرآیندی چند مرحله‌ای در ایران بومی سازی شد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب از بومی سازی پمپ‎های فرآیندی چند مرحله‌ای (BB۳) با حمایت این شرکت خبر داد.

پمپ‎های فرآیندی چند مرحله‌ای در ایران بومی سازی شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، بیژن عالی‎پور اظهار کرد: پروژه بومی‎سازی پمپ‎های گریز از مرکز چند مرحله‎ای (BB3) در راستای تحقق اهداف سیاست‎های اقتصاد مقاومتی و حمایت از ساخت داخل  اجرایی شده است.

    وی گفت: این پروژه مطابق با استانداردهای معتبر جهانی برای نخستین بار در کشور و با همکاری مشترک کارشناسان منتخب شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت‎های داخلی انجام شد.

    مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ادامه داد: مراحل تدوین دانش فنی، طراحی، ریخته گری و ساخت این نوع پمپ در داخل کشور صورت گرفته و نمونه ساخته شده، همه آزمایش‎های عملکردی را با موفقیت طی کرده که عملکرد و راندمان آن مطابق با استاندارد  API 610 است.

    عالی‌پور گفت: نمونه ساخته شده از این نوع پمپ از نظر دقت طراحی و ساخت قابل رقابت با محصولات شرکت‌های بزرگ پمپ‌سازی خارج از کشور است.

    وی یادآور شد: با توجه به این که ساخت این پمپ‌ها نخستین تجربه طراحی در کشور به حساب می‎آید، طراحی، تدوین دانش فنی و فعالیت‎های فنی مهندسی پروژه از پیچیدگی‎های خاصی برخوردار بود که تحت نظارت دقیق و هوشمندانه سرپرستان و کارشناسان این شرکت با موفقیت محقق شد.

    به گفته عالی‎پور، پمپ‎های گریز از مرکز چند مرحله‎ای کاربری فراوانی در واحدهای نفت و گاز دارند و با بومی سازی آنها ضمن جلوگیری از خروج ارز، سبب ایجاد اشتغال و حمایت از صنایع داخلی خواهد شد.

    برچسب ها