عصر خودرو

نعمت زاده:

اولین واحد تولید لوله مسلح با قطر ۳متر در خاورمیانه افتتاح شد

عصر بازار- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اولین واحد تولید لوله مسلح با قطر ۳متر در خاورمیانه افتتاح شد.

اولین واحد تولید لوله مسلح با قطر ۳متر در خاورمیانه افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، محمد رضا نعمت زاده صبح پنجشنبه در حاشیه سفر به شهرک های صنعتی ورامین در جمع خبرنگاران گفت: این صنایع تولید لوله برای انتقال آب حجم بالای تصفیه خانه تهران مورد استفاده قرار می گیرد.

    وی اضافه کرد: برای اولین بار لوله های پلی اتیلن با لایه گذاری فلز شروع به تولید شده است که برای انتقال آب فاضلاب شهر تهران بعد از تصفیه به سمت ورامین برای مصارف کشاورزی هدایت می‌شود.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: قطر داخل لوله های تولیدی این واحد 3 متر است و با ورق فلزی و مواد پلی اتیلن تولید می‌شود.

    نعمت زاده بیان داشت: 2 خط تولید لوله های 3 متری را داریم و چندین واحد هم خط تولید برای لوله های با قطر کمتر هم برای مصارف آب و هم برای مصارف انتقال گاز به هر صورت خوشبختانه این کار را می‌توان با استفاده از مواد پترو شیمی یکی از صنایع پایین دست پتروشیمی میشود تلقی کرد .

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که امکان تولید مواد اولیه مورد نیاز این صنایع در داخل کشور وجود دارد، گفت: دوستان در پتروشیمی باید تلاش کنند تا کیفیتی که مورد نظر است را تولید کنند ولی فعلا از مواد وارداتی استفاده می‌شود امیدواریم شرکت‌های پتروشیمی بزرگ مثل جم و ماهور تلاش کنند و این کیفیت را بتوانند تولید کنند.

    وی در ادامه اظهار داشت: ما اولین کشور در خاور میانه هستیم که لوله های به قطر 3 متر را تولید می‌کنیم بالاخص که با لایه گذاری فلزی که مقاومت بارگذاری آن را چند برابر می‌کند و توانایی این را دارد که ماشین ها نیز از روی آن عبور کنند و در طول سالها دوام دارد و پیش بینی شده که تا 50 سال دوام دارد و از خواص دیگر این لوله ها ضد زنگ بودن آنهاست و برای انتقال آب زیاد مثل رودخانه ها و تصفیه خانه بزرگ تهران مورد استفاده قرار می گیرد.

    نعمت زاده اضافه کرد: البته ما کارخانه های دیگری هم داریم که لوله تا قطر 3 متر هم تولید کنند اما بدون فلز داخلی هستند . با توجه سیاست گذاری که در شورای عالی آب صورت گرفته است و با توجه به حرارت بالایی که در اکثر نقاط کشور وجود دارد برای صرفه جویی و انتقال آب عمدتا برای کشاورزی مورد مصرف دارد.

    برچسب ها