عصر خودرو

آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرد

عبور مصرف نفت جهان از ۱۰۰ میلیون بشکه در روز تا سال ۲۰۱۸

عصر بازار- آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرد میزان رشد عرضه نفت در سال آینده میلادی از میزان رشد تقاضا پیشی بگیرد و میزان کل مصرف نفت جهان نیز برای اولین بار به فراتر از ۱۰۰ میلیون بشکه در روز برسد.

عبور مصرف نفت جهان از ۱۰۰ میلیون بشکه در روز تا سال ۲۰۱۸
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرد که میزان رشد عرضه نفت در سال آینده میلادی از میزان رشد تقاضا پیشی بگیرد و میزان کل مصرف نفت جهان نیز برای اولین بار به فراتر از 100 میلیون بشکه در روز برسد.

    این سازمان در گزارش ماهیانه خود اعلام کرد، میزان تولید نفت کشورهای غیر عضو اوپک در سال 2018 با دو برابر سرعت سال جاری میلادی رشد خواهد کرد.

    در گزارش آژانس بین المللی انرژی آمده است: «انتظار داریم تولید نفت کشورهای غیر عضو اوپک امسال 700 هزار بشکه در روز رشد کند.... اما انتظار داریم در سال 2018 این رشد 1.5 میلیون بشکه در روز باشد که اندکی بیش از رقم مورد پیش بینی برای رشد تقاضای جهانی است.»

    این گزارش حاکی است، میزان ذخایر نفتی کشورهای صنعتی جهان در ماه آوریل با 18.6 میلیون بشکه افزایش به 3.045 میلیارد بشکه رسیده که ناشی از رشد تولید پالایشگاه ها و افزایش واردات بوده است. آژانس گفته میزان ذخایر نفتی 292 میلیون بشکه بالاتر از متوسط 5 سال اخیر است.

    آژانس بین المللی انرژی همچنان پیش بینی می کند که میزان عرضه نسبت به تقاضا در سه ماهه دوم امسال کمبود داشته باشد. اما کند شدن رشد تقاضا به ویژه در چین و اروپا، و همچنین افزایش عرضه بدان معناست که این کمبود کمتر از برآورد قبلی 700 هزار بشکه ای، یعنی به اندازه 500 هزار بشکه در روز خواهد بود.

    افزایش تولید نفت آمریکا یکی از عوامل اصلی رقم بالای ذخایر نفتی کشورهای صنعتی بوده و آژانس بین المللی انرژی برآورد کرده که میزان تولید نفت آمریکا تا سال آینده به رشد خود ادامه دهد. آژانس پیش بینی کرده که رقم متوسط تولید نفت خام آمریکا در سال 2017 میلادی به 13.1 میلیون بشکه در روز برسد.

    برچسب ها