عصر خودرو

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد:

گشایش اعتبار ۸۰ میلیون دلار از فایناس هند در بندر چابهار

عصر بازار- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هندی‌ها قرارداد فاینانس ۱۵۰ میلیون دلاری در بندر چابهار دارند که ۸۰ میلیون دلار آن گشایش اعتبار شده است ضمن آنکه پیمانکار را انتخاب کرده‌اند.

گشایش اعتبار ۸۰ میلیون دلار از فایناس هند در بندر چابهار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، محمد سعیدنژاد امروز در حاشیه تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی درباره آمادگی بنادر ایران برای خدمات‌رسانی به کشور قطر و کشتی‌های قطری پس از مناقشه اخیر کشورهایی نظیر عربستان و مصر با قطر، اظهار داشت: بنادر ایران در جنوب کشور از آمادگی کامل برای ارائه خدمات برخوردارند و از نظر تجهیزات در زمینه‌های مختلف حمل‌ونقل کالا، مسافر و خودرو مشکلی نداریم.

    سعیدنژاد ادامه داد: آمادگی داریم هر کشوری مثل قطر کالای ترانزیتی خود را از کشور ما عبور دهد یا بنادر کشور ما را به‌عنوان مقصد انتقال کالا انتخاب کند.

    مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: برخی بنادر ما فاصله کوتاهی در حد 7 ساعت با قطر دارند و در این راستا بنادری نظیر بوشهر، دیر، کنگان و لنگه قابلیت خدمات‌دهی به کشتی‌های قطری را دارند و مشکلی در این باره نداریم.

    وی درباره بندر چابهار و فعالیت هندی‌ها در این بندر توضیح داد: در بند چابهار با کشور هند دو قرارداد داریم که یکی از آنها فاینانس 150 میلیون دلاری است که انجام شده و در حال بررسی فرآیند انتخاب پیمانکار سازنده و مشخصات فنی هستیم. ضمن آنکه در این زمینه تلاش می‌کنیم از صنایع داخلی استفاده کنیم.

    سعیدنژاد گفت: از 15 میلیون دلار فاینانس هند 80 میلیون دلار آن گشایش اعتبار شده است.

    مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در بخش قرارداد سرمایه‌گذاری هندی‌ها در حال تجهیز بندر چابهار هستند و پیمانکار انتخاب شده است.

    وی افزود: مهم‌ترین نکته قرارداد هندی‌ها سختگیری‌های ما در مورد مشخصات فنی بود تا بهترین تجهیزات وارد بندر چابهار شود.

    سعیدنژاد با اشاره به اینکه در چند وقت اخیر برای اولین بار کشتی‌ها مستقیم از هند به بندر چابهار آمده‌اند و خط مستقیم راه‌اندازی شد، گفت: قبلاً کالای هندی از طریق بنادر جنوبی خلیج‌فارس به ایران می‌آمد.

    برچسب ها