عصر خودرو

آسیا تا سال ۲۰۱۹ ثروتمندترین منطقه جهان می‌شود

عصر بازار- آسیا با توجه به افزایش جذب ثروت در مراکز مالی این قاره مثل سنگاپور و هنگ کنگ، تا سال ۲۰۱۹ به ثروتمندترین منطقه دنیا تبدیل خواهد شد.

آسیا تا سال ۲۰۱۹ ثروتمندترین منطقه جهان می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، گروه مشاوره بوستون با انجام مطالعه ای اعلام کرده است که در چند سال آینده ثروت بیشتری از داخل و خارج از آسیا وارد سنگاپور و هنگ کنگ خواهد شد.

    به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبنا، بر این اساس، منطقه آسیا و اقیانوسیه در سال 2016 سریع ترین رشد ثروت را تجربه کرده است اما همچنان بعد از آمریکای شمالی قرار دارد. اما انتظار می رود ثروت شخصی در کشورهای این منطقه از جمله ژاپن تا سال 2019 از آمریکای شمالی پیشی گرفته و تا سال 2021 به مرز 77,8 تریلیون دلار برسد.

    گروه مشاوره بوستون تأکید کرده است: محرک اصلی در منطقه آسیا و اقیانوسیه که رشد اقتصادی قدرتمندی دارد، سپرده گذاری های جدید خواهد بود. در بین کشورهای این منطقه چین بزرگترین منبع ثروت بیرون ساحلی است به طوریکه تقریبا 12 میلیارد دلار از درآمد بانک ها را به خود اختصاص داده است.

    این گروه در ارزیابی های خود دارایی های خانگی مثل بیمه عمر، حقوق بازنشستگی، سهام، اوراق و پول نقد را به عنوان ثروت شخصی در نظر گرفته است.

    بنابراین گزارش، قطب های مالی آسیا یعنی سنگاپور و هنگ کنگ در چند سال آینده نسبت به رقیب اروپایی خود سوییس پول بیشتری را از خارج جذب خواهند کرد.

    بدین ترتیب دارایی های برون ساحلی در سنگاپور و هنگ کنگ موجب رشد سالانه به ترتیب 8 و 7 درصد در این کشورها تا سال 2021 خواهد شد که سریع تر از 3 درصد رشد پیش بینی شده برای سوییس در همین مدت است.

    این در حالی است که سوییس توانست در سال 2016 با 2,4 تریلیون دلار دارایی، جایگاه خود را به عنوان قطب نخست مدیریت ثروت برون ساحلی تثبیت کند. ثروت برون ساحلی سنگاپور و هنگ کنگ در این فهرست 1.2 و 0.8 تریلیون دلار اعلام شده بود.

    گروه مشاوره بوسون اعلام کرده است که با وجود پیش بینی ها از ادامه افزایش ثروت در هنگ کنگ و سنگاپور در بلند مدت، ادامه محدودیت ورود سرمایه به چین ممکن است تا حدی موجب کاهش ثروت این کشور در کوتاه مدت شود.

    همچنین رشد ثروت در آسیا و اقیانوسیه منجر به افزایش فعالیت های مدیریت ثروت بانک های این منطقه در سراسر جهان خواهد شد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو