عصر خودرو

روز گذشته رقم خورد؛

تغییرات اندک قیمت سکه آتی در آستانه نشست فدرال رزرو

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه روز گذشته در بورس کالای ایران با افزایش به رقم ۲۱ هزار و ۸۲۰ قرارداد رسید.

تغییرات اندک قیمت سکه آتی در آستانه نشست فدرال رزرو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، در همین حال ارزش معاملات نیز با رشد به رقم 2 هزار و 920 میلیارد ریال رسید.

    این در شرایطی است که روز گذشته قیمت طلا در بازارهای بین المللی در آستانه برگزاری نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا با تغییر چندانی روبرو نشد، در بازار نقدی و آتی سکه نیز تغییرات قیمتی اندک بود.

    بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا روز گذشته به 1266 دلار رسید که نسبت به دوشنبه تغییر محسوسی نداشت. به نظر می رسد فدرال رزرو آمریکا در نشست دو روزه خود نرخ بهره را افزایش خواهد داد و متن بیانیه این نشست تاثیر زیادی بر وضعیت نرخ بهره و سیاست های پولی آمریکا تا پایان امسال خواهد داشت.

    در حالی که پیش بینی می شود فدرال رزرو در این نشست نرخ بهره را 0.25 درصد افزایش دهد، ارزیابی مقام های بانک مرکزی آمریکا از اوضاع رشد اقتصادی می تواند تاثیر زیادی بر گمانه زنی های مربوط به افزایش احتمالی نرخ بهره تا پایان امسال داشته باشد.

    افزایش نرخ بهره معمولا موجب تقویت ارزش دلار شده و این مساله به ضرر قیمت طلا خواهد بود. نتایج بررسی و تحقیق فدرال رزرو نیویورک نشان می دهد که انتظارات تورمی در آمریکا طی ماه گذشته کاهش یافته و به پایین ترین سطح از اوایل 2016 میلادی رسیده است.

    اما در بازار نقدی سکه، شاهد تغییرات اندک قیمت ها در بازار بودیم، در معاملات آتی سکه روز گذشته در بورس کالای ایران هم از پنج سر رسید، سه سررسید با روندی مثبت روبه رو شده، یک سررسید منفی بود و سررسید دیگر نیز ثابت ماند. به طوری که قرارداد سکه آتی سررسید تیرماه سال 96 با 0.11 درصد افزایش با رقم یک میلیون و 213 هزارتومان مورد معامله قرار گرفت.

    همچنین قرارداد سکه آتی سررسید شهریور ماه با 0.14 درصد رشد با رقم یک میلیون و 244 هزار تومان داد و ستد شد.

    در همین حال قراداد آتی سکه سررسید آبان ماه نیز با رقم یک میلیون و  هزار 277 تومان خریداری شد که نسبت به روز دوشنبه 0.01 درصد رشد داشته است.

    از سوی دیگر قرارداد سکه آتی تحویل دی ماه نیز با 0.04 درصد کاهش با رقم یک میلیون و 312 هزارتومان مورد معامله قرار گرفت. قرارداد سکه آتی تحویل اسفندماه نیز نسبت به روز دوشنبه ثابت ماند و با رقم یک میلیون و 346 تومان خریداری شد.

    برچسب ها