عصر خودرو

تولید نفت چین کاهش یافت

عصر بازار- تولید نفت چین در ماه مه با وجود این که پالایشگاه‌های این کشور با سریع‌ ترین روند در دو سال گذشته فعالیت کردند، به پایین ترین سطح مشاهده شده تاکنون رسید.

تولید نفت چین کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، اداره ملی آمار چین ناعلام کرد که تولید نفت این کشور در ماه مه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 0.7 درصد کاهش یافته و به 16.26 میلیون تن یا 3.83 میلیون بشکه در روز رسیده است. این آمار پایین‌ترین سطح تولید از زمان آغاز انتشار آمار از سوی این اداره در سال 2001 را نشان می‌دهد.

    رشد تولید نفت خام چین در حالی آهسته شده است که تولید کنندگان بزرگ نفت هزینه برای افزایش تولید را افزایش داده اند زیرا قیمت‌های نفت در محدوده بین 48 تا 55 دلار تثبیت شده است.

    تحلیلگران رشد تولید ثابت یا مثبت برای سال 2017 را پیش بینی می‌کنند.

    پترو چاینا که مالک داکینگ، بزرگ ترین میدان نفتی چین است، در دسامبر اعلام کرد هزینه سرمایه بر روی این میدان را در سال میلادی جاری به میزان 20 درصد نسبت به مدت سال گذشته کاهش خواهد داد.

    براساس گزارش رویترز، آمار پالایشگاهی منعکس کننده نگرانی‌ها نسبت به مازاد رو به رشد بنزین و دیزل در بازار داخلی و آسیایی با وجود کندی رشد تقاضاست.

    سینوپک که بزرگ ترین پالایشگاه آسیاست، سرگرم بررسی کاهش فعالیت پالایشگاهی در سه ماهه سوم به دلیل عرضه بالای سوخت در این کشور است.

     تولید گاز طبیعی در ماه مه به پایین‌ترین سطح از اکتبر رسید و یک چهارم نسبت به آوریل کاهش یافت و به 12 میلیون مترمکعب رسید. با این همه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تولید 10.5 درصد افزایش داشت.

    برچسب ها