عصر خودرو

چین بزرگترین بازار هوایی جهان

عصر بازار- آمارها نشان می دهد که منطقه آسیا و اقیانوس آرام بیشترین تقاضا را برای پروازهای مسافربری در سال های پیش رو خواهد داشت و چین در این میدان یکه تاز دیگر کشورها و بزرگترین بازار هوایی دنیا خواهد بود.

چین بزرگترین بازار هوایی جهان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، برآوردها حاکیست که هر 15 سال ترافیک هوایی دو برابر می شود و تا سال 2036 میلادی نیز شمار مسافران نیز سه برابر خواهند شد.
    در صورتی که این آمار دقیق باشد، به این ترتیب از هم اکنون تا آن سال نزدیک به 35 هزار فروند هواپیمای جدید دیگر باید به پرواز درآید.
    شرکت هواپیما سازی ایرباس در گزارشی که روزنامه «مردم» ارگان حزب حاکم چین به تازگی منتشر کرده، پیش بینی کرده است که ارزش این هواپیماها نزدیک به پنج هزار و 300 میلیارد دلار خواهد بود.
    این شرکت همچنین پیش بینی کرده تا سال 2036 میلادی کشورهای چین، هند و آمریکای لاتین با شش میلیارد و 400 میلیون نفر جمعیت بیش از نیمی از تقاضای پروازهای مسافربری دنیا را به خود اختصاص دهند و با توجه افزایش تقاضا در کشورهای مختلف، دنیا به 530 هزار خلبان و 550 هزار مهندس پرواز نیاز خواهد داشت که سهم چین در این بین پنج هزار و 363 فروند هواپیمای جدید است.
    چین هم اکنون دارای حدود 50 درصد هواپیماهای بزرگ جهان است که بیش از 100 صندلی دارند و در 20 سال آینده، چین به بزرگترین کشور خریدار هواپیما در جهان تبدیل می شود.
    کارشناسان اعلام کرده‌اند که رشد مستمر اقتصادی و تسریع روند شهری شدن یکی از علل عمده توسعه سریع صنعت هواپیمایی در چین به شمار می‌رود.
    خطوط هوایی چین هم‌ اکنون در مجموع بالغ بر 900 فروند هواپیما دارد که از هواپیماهای بوئینگ 737، 747، 757، 767، 777 گرفته تا ایرباس 300، 310، 319، 320، 321، 330، امبرائر ERJ-145 و مک‌دانل‌داگلاس MD-82 و MD-90 در آن مشاهده می‌شود.
    بر اساس گزارش سازمان هواپیمایی غیرنظامی چین نیز، این کشور در سال 2015 میلادی، با رشد 30 درصدی در ظرفیت مسافربری هوایی و رشد خطوط جدید پروازهای بین المللی، رکورد جدید تاریخی از خود بر جای گذاشت و به دومین سیستم حمل و نقل هوایی جهان تبدیل شد.
    این در حالیست که چین تا پایان سال گذشته، با 118 کشور دیگر توافقنامه حمل و نقل دو جانبه امضا کرد تا هواپیماهای 20 شرکت چینی به 138 شهر در 53 کشور و هواپیماهای 129 شرکت خارجی از 126 شهر نیز به 57 شهر چین پرواز کنند.
    همین موضوع باعث شده تا شرکت های هواپیمایی داخلی چین به دلیل گرایش مردم در استفاده از هواپیما برای مسافرت، رقابت شدیدی در خرید انواع هواپیماهای مسافربری پیشرفته و بستن قراردادهای هنگفت با یکدیگر داشته باشند.
    کشور چین در مجموع 147 فرودگاه دارد که از این تعداد 22 عدد از آنها قابلیت نشست و برخاست هواپیماهایی مانند بوئینگ 747 و بوئینگ 777 را دارا هستند.
    سه فرودگاه بزرگ این کشور به عنوان مراکز ملی و منطقه‌ای شناخته می‌شوند که عبارتند از فروگاه بین‌المللی پکن (BCIA) در پایتخت، فرودگاه «پودونگ» در شانگهای و فرودگاه «بایون» گوانگجو که از طریق این سه فرودگاه مرکزی، بالغ بر 40 درصد از حجم کل مسافرین کشور چین طی سالهای گذشته جابجا شده‌اند.
    دولت چین از سال 2008 سرمایه گذاریهای قابل توجه خود را در زیر ساخت‌های حمل و نقل آغاز کرد تا به این ترتیب پیامدهای منفی ناشی از بحران مالی جهانی را کمرنگ کند.
    این کشور همچنین به منظور رسیدن به ایده بلندپروازنه در صنعت هوانوردی در نظر دارد تا سال 2020 شمار فرودگاه‌های غیرنظامی خود را به 260 عدد برساند.
    این فرودگاه‌ها تا پایان سال 2015 در مجموع 207 عدد بود اما در سال 2015 فرودگاههای چین پذیرای 910 میلیون مسافر شد و انتظار می‌رود این رقم در سال 2020 به یک میلیارد و 500 میلیون و در سال 2025 به 2 میلیارد و 200 میلیون نفر افزایش یابد.
    این در حالیست که چین با به پرواز در آوردن اولین هواپیمای مسافربری بزرگ تولید خود در اواسط اردیبهشت ماه سالجاری، به جرگه هفت کشوری پیوست که پیش از این اقدام به ساخت هواپیما کرده اند.
    همچنین بر اساس گزارش ها، کشور چین دارای یک طرح برای رسیدن به آمریکا به عنوان بزرگترین بازار هوانوردی تجاری در جهان تا سال 2030 است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو