عصر خودرو

افزایش چشمگیر روابط تجاری و بانکی اروپا با ایران

عصر بازار- تمایل بانک‌های اروپایی برای برقراری روابط خود با بانک‌های ایرانی با توجه به تلاش ایران برای حل مشکلات موجود، دو چندان شده است.

افزایش چشمگیر روابط تجاری و بانکی اروپا با ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، پایگاه اینترنتی لکسولوژی با بیان این مطلب نوشته است: این امر نوید چشم انداز روشنی را برای ورود به بازار ایران می‌دهد.

    لکسولوژی افزود: بهبود روابط با ایران در بخش های دیگر هم قابل مشاهده است؛ به طوریکه پایگاه اینترنتی "یورو ست" اروپا در گزارشی اعلام کرده است، مجموع ارزش تبادلات تجاری بین ایران و اتحادیه اروپا در سه ماهه نخست سال 2017 تا 265 درصد افزایش یافته است.

    از این رو مجموع تبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در ابتدای سال 2017 به 5,3 میلیارد یورو رسیده است که بیش از 250 درصد افزایش را در مقایسه با همین مدت در سال گذشته نشان می‌دهد.

    این رقم در سه ماهه نخست سال 2016، 2 میلیارد یورو اعلام شده بود.

    لکسولوژی در ادامه این گزارش به ورود دوباره ایران به سیستم بانکی بین المللی و به بازگشایی شعبه بانک سامان در ایتالیا در ماه مه 2017 اشاره کرده است.

    در این گزارش همچنین در مورد توافق بانک پولاره دی سوندریوی ایتالیا برای ارایه خدمات انتقال پول با بانک های ایرانی آمده است: این تراکنش ها در راستای مقررات FATF خواهد بود که با توجه به امیدواری ایران برای خروج از فهرست FATF در ماه ژوییه، ارزش چندانی ندارد.

    برچسب ها