عصر خودرو

سازمان خصوصی‌سازی بخشی از سهام «ذوب» را روی میز فروش می‌برد

عصر بازار- سازمان خصوصی‌سازی بخشی از سهام شرکت ذوب‌آهن اصفهان را که مشمول اصل ۴۴ قانون اساسی است دهم تیرماه به‌طور یکجا و شرایطی در بازار دوم فرابورس ایران به فروش می‌رساند.

سازمان خصوصی‌سازی بخشی از سهام «ذوب» را روی میز فروش می‌برد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فرابورس ایران، عرضه عمده سهام مدیریتی غیرکنترلی شرکت ذوب‌آهن شامل بیش از 5 میلیارد و 556 میلیون سهم این شرکت معادل 16.75 درصد از سهام «ذوب» است که با قیمت پایه هر سهم 850 ریال توسط سازمان خصوصی‌سازی به وکالت از صندوق بازنشستگی فولاد و از طریق شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن عرضه می‌شود.

    از سوی دیگر قیمت پایه این بلوک بیش از چهار هزار و 722 میلیارد ریال است و سپرده حضور در این رقابت به‌صورت یکجا و نقد، یا 20 درصد نقد و مابقی اقساط شش‌ماهه طی سه سال با نرخ 13 درصد در بازار دوم فرابورس ایران فروخته می‌شود.

    لازم به ذکر است نماد معاملاتی شرکت ذوب‌آهن اصفهان مهرماه سال 90 در گروه فلزات اساسی در بازار دوم فرابورس درج و معاملات سهام آن از تاریخ 19 بهمن‌ماه همان سال آغاز شد. تاکنون چندین بار سازمان خصوصی‌سازی در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی درصدی از سهام این شرکت را در معرض فروش گذاشته است.

    برچسب ها