عصر خودرو

شرکت مشترک ایران و آلمان در خراسان شمالی تاسیس می شود

عصر بازار- سرپرست هیات سرمایه گذاری و تجاری آلمانی در سفر به خراسان شمالی از ایجاد شرکت مشترک ایران و آلمان در ایران خبر داد .

شرکت مشترک ایران و آلمان در خراسان شمالی تاسیس می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، علی بیات در نشست مشترکت هیات تجاری و سرمایه گذاری آلمان با استاندار خراسان شمالی و تجار و بازرگانان اظهار کرد: این شرکت مشترک در صورت تاسیس می تواند انجام بسیاری از کارها و پیگیری ها در زمینه مبادلات تجاری این دو کشور را سرعت بخشد.
    وی با اشاره به سفر استاندار خراسان شمالی به همراه هیات تجاری از این استان به آلمان در سال گذشته افزود: برای سرعت دادن به اهداف، بنا داریم یک شرکت فونیکس را در خراسان شمالی به ثبت برسانیم.
    وی خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا با ثبت این شرکت برای پیشبرد اهداف در اجرای پروژه های مختلف کشاورزی و یا انرژی های نو سرعت داده شود.
    وی با بیان اینکه خراسان شمالی استانی ویژه برای سرمایه گذاری است و ظرفیت های مناسبی در این زمینه وجود دارد اظهار کرد: بنا داریم تا اولین مراودات تجاری ما با ایران، با خراسان شمالی باشد.
    سرپرست هیات سرمایه گذاری وتجاری آلمانی به انعقاد تفاهم نامه این هیات با اتاق بازرگانی خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: امید می رود با حمایت ها و توجه استاندار، هر چه زودتر شاهد آغاز پروژه ها باشیم.
    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی نیز در این نشست از آمادگی برای ایجاد بسترهای سرمایه گذاری خارجی در بخش آب و فاضلاب در این استان خبر داد.
    غلامحسین ساقی اظهار کرد: امید است با ورود سرمایه گذار خارجی، تکنولوژی در تصفیه فاضلاب در استان ارتقا یابد.
     در این نشست، اعضای هیات تجاری و سرمایه گذاری آلمان در سخنانی، مسئولان خراسان شمالی را مهمان نواز خوانده و از همکاری مناسب آنان قدردانی کردند.
    آنان اظهار امیدواری کردند تا هر چه زودتر شاهد اجرایی شدن پروژه ها باشند.
    به گفته آنان ظرفیت های سرمایه گذاری در خراسان شمالی در بخش های مختلف از جمله انرژی نو، کشاورزی و صنایع به خوبی معرفی و تبیین شد و به سوال ها به خوبی پاسخ داده شد.
    هیات تجاری آلمان که متشکل از 12 نفر از تجار و بازرگانان دیروز و امروز از مناطق مختلف خراسان شمالی از جمله باغات انگور ، سیب ، برخی مناطق گردشگری و عشایری و همچنین بازدید از مکان های پیشنهادی برای راه اندازی نیروگاههای خورشیدی بازدید کردند.
    اوایل اسفند سال گذشته بود که هیات اقتصادی به ریاست محمدرضا صالحی استاندار و با حضور جمعی از فعالان بخش خصوصی با عزیمت به دو کشور آلمان و فرانسه کوشیدند با معرفی فرصت های سرمایه گذاری این استان به صاحبان صنایع و سرمایه اعم از شرکت های خارجی و ایرانیان مقیم اروپا، هم چنین بازاریابی برای محصولات تولیدی بومی این خطه، گام دیگری برای توسعه ظرفیت های اقتصادی و رونق بیشتر عرصه کار و تولید بردارند.
    حضور مدیران و فعالان اقتصادی مرتبط با سه حوزه کشاورزی، گردشگری و صنعت و معدن به عنوان اولویت های اصلی توسعه خراسان شمالی در این هیات، نویدبخش جذب سرمایه گذاران علاقه مند و ارزآوری و اشتغال زایی مناسب برای این استان در حال توسعه بود.

    برچسب ها