عصر خودرو

مشاور سازمان سرمایه‌گذاری:

شرکت‌های ایرانی در بازارهای جهانی فعال نیستند

عصر بازار: مشاور سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی ایران گفت: شرکت‌های اقتصادی و پیمانکاری ایران در بازارهای جهانی حضور فعال ندارند، این درحالی است که شرکت‌های توانمندی داریم که باید زمینه مشارکت و حضور آنها را برای اجرای طرح‌های بزرگ بین‌المللی فراهم و مسیر را برای ورود آنها بازارهای بین‌المللی فراهم کنیم.

شرکت‌های ایرانی در بازارهای جهانی فعال نیستند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، کوروش طاهرفر در سمینار روش های تامین مالی بین المللی در یزد، حمایت از بخش خصوصی به منظور توسعه سرمایه گذاری خارجی را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران، دارای توانمندی های بالایی در اجرای طرح های بزرگ عمرانی از جمله سدسازی، جاده سازی، ساخت بزرگراه، سیلوسازی و غیره است.

    وی تصریح کرد: باید زمینه ای فراهم شود تا شرکت های پیمانکاری ایران بتوانند در مناقصه های بزرگ بین المللی شرکت کنند و از طریق مشارکت در اعطای وام های خارجی توان حضور خود در بازارهای بین المللی به منصه ظهور برسانند.

    طاهرفر تامین منابع مالی طرح های بین المللی در قالب فاینانس را یکی از راه های اصلی ورود این شرکت ها بیان کرد و گفت: مناقصات متعدد بین المللی برگزار می شود اما شرکت های ایرانی حضور چشمگیری ندارند که باید این رویه تغییر یابد.

    وی نقش بانک ها را در اعطای تسهیلات و ایجاد خط اعتباری طرح های بزرگ مهم ارزیابی کرد و گفت: سال ها از بحث فاینانس متعارف دوره بوده ایم و آن را فراموش کرده ایم.

    طاهر فر گفت: با اجرای طرح های سرمایه گذاری در قالب فاینانس در کشورهای مختلف ضمن اینکه کشور به سود و رشد اقتصادی دست می یابد، زمینه صادرات و ایجاد اشتغال نیز فراهم می شود و برند و اعتبارات کشور نیز در مجامع بین المللی افزایش می یابد.

    وی خاطر نشان کرد: برای فراهم کردن زمینه حضور شرکت های ایران در مجامع بین المللی، باید ضمن گسترش روابط ، آنها را تشویق به استفاده از توانمندی های شرکت های ایرانی کنیم.

    طاهرفر بر رشد و توسعه سرمایه گذاری در کشور تاکید کرد و گفت: باید از سرمایه گذار حمایت کرد، چرا که سرمایه گذاری موجب ایجاد شغل، کاهش تورم، خلق فرصت های جدید و رشد اقتصادی می شود.

    مشاور سازمان سرمایه گداری ایران در پایان امنیت جمهوری اسلامی ایران برای جذب سرمایه گذاری خارجی را خوب ارزیابی کرد و با بیان این که سرمایه گذاری خارجی باید در خدمت اقتصاد ملی قرار گیرد، گفت: بعد از توافق هسته ای کشورهای اروپایی تمایل زیادی به سرمایه گذاری در ایران پیدا کرده اند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها