عصر خودرو

نشست مشترک ایران و فرصت های سرمایه گذاری در مسکو برگزار شد

عصر بازار- نشست مشترک جاذبه های سرمایه گذاری در ایران در پایتخت روسیه با همکاری بخش خصوصی دو کشور با هدف معرفی زمینه های موجود در این بخش برگزار شد.

نشست مشترک ایران و فرصت های سرمایه گذاری در مسکو برگزار شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، داوود میرزاخانی رایزن اقتصادی سفارت ایران در روسیه در این نشست که امروز (سه شنبه) با شرکت حدود 70 دست اندرکار فعالیت های اقتصادی برگزار شد، گفت: با توجه به فضای پسابرجام، همکاری های مسکو و تهران در عرصه های مختلف به ویژه اقتصادی در حال گسترش است.
    میرزاخانی در این زمینه به مرتفع شدن عمده مشکلات بانکی دوجانبه، حرکت به سمت عادی سازی روابط در این حوزه، حل بیشتر مسائل زیرساختی در روابط اقتصادی از جمله امضای کلیه اسناد پایه و حقوقی، قرارداد راهگذر سبز گمرکی و فعالیت های گسترده در عرصه حمل و نقلی طی چهار سال گذشته اشاره کرد.
    رایزن اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی همچنین برنامه ریزی برای رسیدن به توافق تجارت آزاد بین تهران و کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، تلاش برای عملیاتی کردن گذرگاه ترانزیتی حمل و نقل شمال-جنوب و توسعه همکاری های سه جانبه ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان را از جمله فرصت هایی خواند که زمینه های فراوانی برای همکاری های سرمایه گذاری ایجاد کرده است.
    اسفندیار بتمن قلیچ بنیانگذار فروم اقتصادی ایران-اروپا و مدیرعامل شرکت بورس و بازار، ولادیمیر کاروکین رئیس بخش تحقیقات و نوآوری پارک فناوری اسکولکوا مسکو، تیم استنلی حقوقدان ارشد شرکت کنترل ریسک و مهرنوش آریانپور مدیر بخش ایران شرکت گاید لوثرت نوئل نیز جاذبه های سرمایه گذاری در ایران را با توجه به فضای پسابرجام بسیار مثبت و سودمند برشمردند.
    این نشست با همکاری شرکت ایرانی بورس و بازار و شرکت «آدام اسمیت کنفرانس» در محل پارک فناوری اسکولکوا در شهر مسکوبرگزار شد و همچنین قرار است، پنجمین اجلاس با موضوع جاذبه های سرمایه گذاری در ایران که سه روزه برنامه ریزی شده است، 10 مهرماه در زوریخ سوئیس گشایش یابد.

    برچسب ها