عصر خودرو

در دیدار سفیر هند با رئیس اتاق تعاون ایران مطرح شد:

افزایش زمینه‌های توسعه همکاری‌های کشاورزی هند و ایران

عصر بازار- رئیس اتاق تعاون ایران در دیدار با سائوراب کومار سفیر کشور هند به نقش تعاونی‌ها در بخش‌های مختلف اقتصاد، مخصوصا بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: تعاونی ها سهم ۳۰ درصدی در بخش کشاورزی دارند.

افزایش زمینه‌های توسعه همکاری‌های کشاورزی هند و ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران در دیدار با سائوراب کومار سفیر کشور هند با تاکید بر ارتباط بیشتر گفت: با توجه به نقش تعاونی ها در بخش های مختلف اقتصاد، مخصوصا بخش کشاورزی، علاقمندیم که ارتباط وسیعی در این زمینه میان بخش های کشاورزی در هر دو کشور برای تعامل دانش و تجربه ایجاد شود همچنین از امکانات هر دوکشور برای هم استفاده بشود.

    بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران در دیدار با سائوراب کومار سفیر کشور هند با تاکید بر ارتباط بیشتر گفت: با توجه به نقش تعاونی‌ها در بخش های مختلف  اقتصاد، مخصوصا بخش کشاورزی، علاقمندیم که ارتباط وسیعی در این زمینه میان بخش‌های کشاورزی در هر دو کشور برای تعامل دانش و تجربه ایجاد شود همچنین از امکانات هر دوکشور برای هم استفاده بشود.

    رئیس اتاق تعاون ایران اذعان داشت: در کشور ما تعاونی ها در  110 رشته  فعال هستند و سهم عمده ای در آن دارند.

    وی گفت: در بخش تعاون این آمادگی وجود دارد که در زمینه های مختلف به خصوص کشاورزی و صنایع دستی، کشورهای ایران و هند همکاری بیشتری داشته باشند.

    بهمن عبداللهی با اشاره به بخش های مختلف اقتصاد در قانون اساسی ابراز داشت: طبق قانون اساسی تعاون یکی از سه بخش اقتصاد را تشکیل می دهد و در تمام شوراهای عالی کشور به عنوان یک عضو صاحب رای حضور دارد، از این حیث  و  به دلیل زمینه های خوبی برای همکاری های  مشترک و تاثیرگذار میان دو کشور وجود دارد.

    سائوراب کومار سفیر کشور هند ضمن تشکر و قدردانی از رئیس اتاق تعاون ایران، بیان داشت: با معرفی و توضیحاتی که در خصوص توانمندی های بخش تعاون دریافت کردم،  اطلاعات من را در باره ایران و بخش تعاون ایران بیشتر کرد.

    وی ادامه داد: نقش ایران در جایگاه تعاون بسیار مثبت هست تعاون در ایران اعضای بیشتری نسبت به هند دارد.

    سفیر هند با ابراز رضایت از روابط خوب دو کشور از قدیم، گفت: خوشحالم که بخش تعاون هر دو کشور ارتباط خوبی در گذشته داشتند، همچنین در مجمع جهانی تعاون هم همکاری‌های خوبی داشته‌اند و امیدواریم که بتوانند این روابط را تقویت کنند.

    وی گفت: ساختار تعاون در کشور هند قدیمی است اما تلاش برای افزایش قدرت تصمیم گیری تعاونی ها و اعتبار بیشتر به آنها در حال انجام است.

    سفیر هند با بیان اینکه تفاهم نامه کشاورزی میان ایران و هند امضاء شده است، خاطر نشان کرد: در این جلسه تمایل دارم که پیشنهادات شما را در خصوص حوزه های همکاری  بشنوم.

    وی با اشاره به تاریخچه دو کشور ایران و هند اظهار داشت: کشور هند و ایران از گذشته ارتباط خوبی داشتند و درصدد بودند که محتوای و فضای اقتصادی کشور را فعال کنند.

    بهمن عبداللهی در بخش دیگری از این نشست با تاکید بر رابطه گسترده سیاسی و اقتصادی دو کشور، گفت: بخش تعاون کشور ما به عنوان یک بخش اقتصادی در راستای سیاست های دولت علاقمند است که ارتباط را در این حوزه با هند افزایش دهد.

    رئیس اتاق تعاون ایران، در ادامه این دیدار در 5 محور برای توسعه تعاملات اقتصادی به سفیر هند پیشنهاداتی را ارائه کرد. وی گفت: در بخش کشاورزی، با توجه به اینکه تعاونی ها سهم 30 درصدی در بخش کشاورزی دارند، زمینه مناسبی برای گستردگی تعاملات در این خصوص وجود دارد.

    وی ادامه داد: همچنین نگهداری و پرورش دام سنگین نیز می تواند فصل دیگری از همکاری های میان دو کشور باشد با توجه به اینکه ایران کمبود گوشت قرمز داشته و این محصول را وارد می کند. در این زمینه تمایل داریم که از تجربیات و دانش  هند بهره برده و با تعامل و انتقال دانش و تجربه، به تعاونی ها برای افزایش تولیداتشان کمک بشود.

    رئیس اتاق تعاون ایران ایجاد همکاری گسترده در زمینه صنایع دستی را به عنوان سومین پیشنهاد مطرح و تصریح کرد: صنایع دستی زمینه مناسبی برای گسترش فعالیت گسترده دو بخش در هر دو کشور است،  انتظار داریم که فرصت برای تولید کنندگان صنایع دستی در هند برای عرضه محصولاتشان فراهم شود همچنین این بستر برای حضور و عرضه متقابل محصولات صنایع دستی هند نیز به وجود خواهد آمد.

    وی برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در هند را مطرح کرد و گفت: با توجه به تولیدات بالا و متنوع بخش تعاون، با حمایت سفیر، برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در هند این فرصت را برای تعاونگران تولیدکننده ایرانی برای ارائه و عرضه محصولاتشان فراهم می کند.

    بهمن عبداللهی خاطر نشان کرد: همچنین می تواند زمینه ای ایجاد بشود که اعزام هیات های تجاری به کشور هند و ایران صورت برای آشنایی با توانمندی ها و ظرفیت ها انجام شود. 

    سفیر هند در ادامه گفتگو با رئیس اتاق تعاون ایران، ابراز امیدواری کرد: زمینه های مورد اشاره بسیار مهم و مرتبط با ایران و هند هستند و من به عنوان سفیر تلاش می کنم  تسهیلات را برای انجام آن صورت بدهم همچنین این اطلاعات را در اختیار وزارتخانه های مرتبط در هند قرار خواهم داد.

    وی یادآور شد: انتقال و ارتباط دانش و تخصص میان ایران و هند بسیار خوب بوده و فرصت ارزشمندی را برای هر دو طرف قرار می دهد همچنین این پیغام را به سایر کشورها منتقل می کند که کشور های هند و ایران در همه زمینه ها به خصوص تعاون ارتباط خوبی دارند.

     

    برچسب ها