عصر خودرو

دیروز رقم خورد؛

رشد ۱۲۷ درصدی حجم قراردادهای سکه آتی

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه روز گذشته در بورس کالای ایران با افزایش ۱۲۷ درصدی به رقم ۱۶ هزار و ۴۲۷ قرارداد رسید.

رشد ۱۲۷ درصدی حجم قراردادهای سکه آتی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، در همین حال ارزش معاملات نیز با رشد 124 درصدی به رقم 2 هزار و 189 میلیارد ریال رسید.

    این در شرایطی است که روز گذشته قیمت طلا در بازارهای جهانی با افزایش روبرو شد. کاهش شاخص سهام در بازارهای آسیایی تاثیر زیادی بر افزایش نسبی قیمت جهانی طلا داشته است.

    بر اساس این گزارش افزایش نسبی قیمت طلا در حالی است که سرمایه گذاران بین المللی منتظر برگزاری نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا و اعلام نتایج نهایی این نشست هستند. تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد که فدرال رزرو در این نشست نرخ بهره را 0.25 درصد افزایش خواهد داد.

    قیمت هر اونس طلا روز گذشته با 0.3 درصد افزایش به 1269 دلار رسیده است. قیمت طلا روز جمعه با یک درصد کاهش روبرو شد که این بیشترین کاهش قیمت این فلز گرانبها از 18 می به شمار می رود.

    اما در بازار نقدی سکه، شاهد افت اندک قیمت ها در بازار بودیم، در معاملات آتی سکه روز گذشته در بورس کالای ایران هم هر پنج سر رسید روندی منفی داشت. به طوری که قرارداد سکه آتی سررسید تیرماه سال 96 با 0.22 درصد کاهش با رقم یک میلیون و 211 هزارتومان مورد معامله قرار گرفت.

    همچنین قرارداد سکه آتی سررسید شهریور ماه با 0.46 درصد افت با رقم یک میلیون و 242 هزار تومان داد و ستد شد.

    در همین حال قراداد آتی سکه سررسید آبان ماه نیز با رقم یک میلیون و  هزار 277 تومان خریداری شد که نسبت به روز یکشنبه 0.57 درصد کاهش داشته است.

    از سوی دیگر قرارداد سکه آتی تحویل دی ماه نیز با 0.74 درصد کاهش با رقم یک میلیون و 312 هزارتومان مورد معامله قرار گرفت. قرارداد سکه آتی تحویل اسفندماه نیز نسبت به روز یکشنبه با افت 1.06 درصدی با رقم یک میلیون و 346 تومان خریداری شد.

    برچسب ها