عصر خودرو

شرایط دریافت وام ازدواج ۸۰ میلیونی

عصر بازار- برخی بانک‌های قرض‌الحسنه به منظور تسهیل امر تشکیل خانواده جوانان ،برای افزایش سقف وام ازدواج اقداماتی انجام داده‌اند از جمله آن وام ازدواج ۸۰ میلیونی بانک قرض الحسنه مهر ایران است که دریافت آن شرایطی دارد.

شرایط دریافت وام ازدواج ۸۰ میلیونی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، طبق مصوبه مجلس، میزان وام ازدواج  از محل منابع قرض‌الحسنه بانک ها با  کارمزد چهار درصد در سال جاری نیز همچون سال قبل 10 میلیون تومان تعیین شده که بیشتر شعب بانک ها نسبت به پرداخت آن اقدام می نمایند اما در کنار این تسهیلات که به گفته اکثر متقاضیان کفاف هزینه های ازدواج و تشکیل خانواده را نمی دهد ، طرح پرداخت تسهیلات ازدواج تا سقف 80 میلیون تومان نیز برای زوجین فراهم شده است .

    بر این اساس برخی بانک‌های قرض‌الحسنه برای افزایش سقف وام ازدواج اقداماتی انجام داده‌اندو نمونه آن بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است که از اواخر سال گذشته  به منظور تسهیل شرایط ازدواج  اقدام به پرداخت وام 45 تا 800 میلیونی  در قالب طرح پیوند مهر ایران نموده است .

    لازم به ذکر است شرایط دریافت وام ازدواج 80 میلیونی به 2 روش می باشد و خانواده ها بسته به شرایط اقتصادی خود امکان دریافت وام ازدواج تا سقف 80 میلیون تومان را برای فرزندانشان دارند در واقع متقاضی می‌تواند پس از طی دوره‌ای از ایجاد پس‌انداز و تمرکز گردش مالی خود از دو طریق برای دریافت تسهیلات استفاده کند.

    تعریف طرح پرداخت وام ازدواج 80 میلیونی

    بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای تسهیل امر ازدواج جوانان، اقدام به ارائه طرح پیوند مهر ایران نموده است. در این طرح متقاضیان می توانند، با مراجعه به شعب بانک و یا از طریق پرتال بانک به آدرس www.QMB.Irr ضمن افتتاح حساب و انجام فعالیت های بانکی خود، علاوه بر اجر اخروی از تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد 4 درصد بهره‌مند گردند؛جامعه هدف این طرح هم افراد در شرف ازدواج هستند و هم افرادی که و یا فعلاً در سن ازدواج نیستند ولی بواسطه آینده نگری خود و یا والدینشان به تأمین آتیه خود می اندیشند.

    شایان ذکر است تسهیلات پرداختی در قالب طرح پیوند مهر ایران هیچگونه منافاتی با تسهیلات ازدواج پرداختی در سایر بانکها نداشته و متقاضیان می توانند از وام ازدواج 80 میلیونی در کنار تسهیلات قرض الحسنه 10 میلیون تومانی به صورت همزمان استفاده نمایند.

    بر اساس این گزارش در این طرح خانواده ها می توانند هر برنامه پس انداز قرض الحسنه ای مطابق توان مالی خود طراحی کنند همچنین با انتقال گردش مالی روزمره و ایجاد جریان پولی و رسوب منابع در بانک ، به امتیاز تسهیلات قرض الحسنه نیز دست یابند.

    لازم به ذکر است با توجه به قرض الحسنه بودن حساب پس انداز وام ازدواج 80 میلیونی، برای دوره‌هایی که پول به طور ماهانه واریز می شود، سودی به صاحب حساب به عنوان سود سپرده تعلق نمی گیرد.

    تسهیلات 35 تا 40 میلیون تومانی برای افراد در شرف ازدواج

    بر اساس این گزارش در روش نخست طرح پیوند ایران، افرادی که در سن ازدواج و یا نزدیک به ازدواج قرار دارند می توانند در مدت یک تا سه سال در بانک گردش حساب داشته باشند که بر اساس رسوب حساب، حداقل امتیازی به آنها تعلق می گیرد و تسهیلات ازدواج 35 تا 40 میلیون تومان با کارمزد 4 درصد دریافت می کنند.

    سایر شرایط طرح یکم پیوند مهر ایران

    مدت زمان لازم جهت تکمیل موجودی حداقل 1 سال و حداکثر 3 سال

    مجموع تسهیلات پرداختی400 میلیون ریال

    دوره باز پرداخت تسهیلات 3 سال (36 ماه)

    پرداخت تسهیلات معادل 126% میانگین سالیانه موجودی حساب

    قابل انتقال به اقوام درجه یک

    شرایط دریافت وام ازدواج 80 میلیونی

     

    وام ازدواج 80 میلیون تومانی برای افرادی که در سن ازدواج نیستند

    اما در روش دوم والدین می‌توانند برای فرزندانی که در سنین پایین‌تری هستند با پس‌انداز مبالغ کوچک‌تر به صورت ماهانه و در قالب قرض‌الحسنه برای دریافت تسهیلات تا سقف 80 میلیون تومان برنامه‌ریزی کنند.

    در این روش به منظور دریافت وام ازدواج 80 میلیونی ، مبلغی که باید هرماه به حساب واریز شود، نسبت به روش اول  کمتر و مدت انتظار 5تا 10 سال است همچنین مبلغ تسهیلات اعطایی بین 45 تا 80 میلیون تومان با کارمزد 4 درصد خواهد بود. به طور مثال اگر خانواده در سال اول ماهیانه 45 هزار تومان برای ازدواج فرزند خود پس‌انداز کند و سپس در هر سال این مبلغ   را 20 درصد افزایش دهد  در اینصورت  پرداخت ماهانه سال دوم 54 هزار تومان و در سال سوم ماهانه 65 هزار تومان شده  و به همین ترتیب برنامه پس‌انداز ماهانه با رشد 20 درصدی  تا 10سال ادامه  دارد که در پایان دوره 10ساله، مبلغی حدود 14 میلیون تومان پس انداز خواهد شد ؛ در انتهای سال دهم، متقاضی  حدود 65میلیون تومان به عنوان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج با کارمزد چهار درصد دریافت خواهد کرد.

    سایر شرایط طرح دوم پیوند مهر ایران:

    مدت زمان لازم جهت تکمیل موجودی حداقل 5 سال و حداکثر10 سال

    مجموع تسهیلات پرداختی 800میلیون ریال

    دوره باز پرداخت تسهیلات 5 سال (60 ماه)

    پرداخت تسهیلات معادل 130% میانگین سالیانه موجودی حساب

    قابل انتقال به اقوام درجه یک

    شرایط دریافت وام ازدواج 80 میلیونی

    شرایط دریافت وام ازدواج 80 میلیونی

    شرایط دریافت وام ازدواج 80 میلیونی

     

     

    برچسب ها