عصر خودرو

چراغ‌سبز آمریکا به ادغام نفت‌وگاز جنرال الکتریک با بیکرهیوز

عصر بازار- شرکت جنرال الکتریک موافقت وزارت دادگستری آمریکا برای ادغام فعالیت‌های نفت و گاز خود با شرکت بیکر هیوز و تشکیل یک شرکت سهامی عام جدید را کسب کرد.

چراغ‌سبز آمریکا به ادغام نفت‌وگاز جنرال الکتریک با بیکرهیوز
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، جنرال الکتریک و بیکر هیوز این توافق را در اکتبر، چند ماه پس از اینکه تلاش شرکت هالی‌برتون برای خرید بیکر هیوز تحت فشار وزارت دادگستری آمریکا به جایی نرسید، اعلام کرده بودند

    تحت این قرارداد، جنرال الکتریک بیکر هیوز را با کسب و کار نفت و گاز خود ادغام کرده و شرکتی با درآمد سالانه 23 میلیارد دلار ایجاد می‌کند.

    جنرال الکتریک به سهامداران فعلی بیکر هیوز 7.4 میلیارد دلار برای سود سهام ویژه پرداخت خواهد کرد.

    بدنبال تایید این قرارداد، ارزش سهام بیکر هیوز اندکی افزایش یافت و با 1.1 درصد رشد، در 56.16 دلار بسته شد.

    شرکت‌های خدمات انرژی مانند بیکر هیوز به سختی تلاش کرده اند از ریزش دو ساله قیمت‌های جهانی نفت که ارزش نفت آمریکا را در سال گذشته به حدود 26 دلار در هر بشکه رساند، احیا شوند. شرکت‌های خدمات در میان شرکت‌هایی بودند که به شدت از ریزش قیمت‌ها لطمه دیده و ناچار شدند هزاران نفر از کارگرشان را اخراج کرده و تجهیزات‌شان را غیرفعال کنند.

    توافق سال گذشته تولیدکنندگان نفت برای کاهش تولید به تثبیت قیمت‌ها در حدود 50 دلار در هر بشکه کمک کرده و به بهبود فعالیت حفاری منجر شده است. طبق آمار بیکر هیوز، در آمریکا شرکت‌های حفاری از سال گذشته حدود 513 حلقه دکل حفاری اضافه کرده‌اند و شمار دکل‌های حفاری فعال بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده است.

    جنرال الکتریک در حال حاضر بزرگترین سازنده تجهیزات میدان نفتی در جهان بوده و تجهیزات سر چاه، پمپ و کمپرسورهای مورد استفاده در اکتشاف و تولید را تامین می‌کند.

    این شرکت همچنین در خدمات پردازش اطلاعات بزرگ، سرمایه‌گذاری سنگینی انجام داده است.

    بیکر هیوز یکی از رهبران جهانی در حفاری افقی، مواد شیمیایی مورد استفاده برای شکاف و سایر خدمات کلیدی برای تولید نفت است.

    وزارت دادگستری آمریکا با این توافق به شرطی موافقت کرده است که جنرال الکتریک کسب و کار  Water & Process Technologies خود را به فروش رساند.

    برچسب ها