عصر خودرو

اولین پول بزرگ خارجی پس از برجام در راه است

عصر بازار- وزیر اقتصاد ایران تا یک ماه آینده برای برگزاری جشن فاینانس ١٣ میلیارددلاری کره‌جنوبی به پروژه‌های ایرانی به سئول می‌رود. از ۱۰۴ موردی که دو کشور باید درباره این خط اعتباری تفاهم می‌کردند، در ۱۰۲ مورد به توافق رسیدند و دو مورد باقی‌مانده هم که کاملا جزئی است به‌زودی نهایی خواهد شد.

اولین پول بزرگ خارجی پس از برجام در راه است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه «عصر بازار» به نقل از شرق، یک ‌میلیارد‌ و 700 میلیون دلار از فاینانس کره‌ای‌ها به بهینه ‌سازی پالایشگاه اصفهان اختصاص خواهد یافت. سه میلیارد دلار دیگر هم به ساخت پالایشگاه‌های میعانات گازی سیراف اختصاص خواهد یافت. بخشی از فاینانس هم قرار است در پروژه استحصال اتان فاز ١٢ پارس جنوبی مصرف شود. ساخت یک بیمارستان مجهز نیز از دیگر پروژه‌های قطعی‌شده برای فاینانس کره‌ای‌هاست. برخی دیگر از پروژه‌ها نیز برای استفاده از این فاینانس نهایی شده است.

    این ١٣ میلیارد دلار، اولین پول بزرگ خارجی است که پس از لغو تحریم‌های ایران قرار است وارد ایران شود و بخش مهمی از آن به صنعت نفت تعلق گیرد.همه کارهای فاینانس ١٣ میلیارددلاری کره‌ای‌ها انجام شده است و همه منتظر اعلام رسمی آن هستند.

    فاینانس ١٣ میلیارد دلاری کره‌ای‌ها، سد بزرگی را می‌شکند. بانک‌هایی که از همکاری با ایران هراس داشتند، بعد از این می‌توانند پروژه‌های ایرانی را فاینانس کنند. پیش‌بینی می‌شود پس از بانک‌های کره‌ای، بانک‌های ژاپنی و بعد از آن بانک‌های اروپایی راحت‌تر با ایران کار کنند.

    برچسب ها