عصر خودرو

نشانه های بازگشت گروه خودرو به روزهای خوش گذشته

عصر بازار- امروز سه شنبه ۲۳ خردادماه، در گروه خودرو و ساخت قطعات جو مثبتی حاکم بود و شاخص با رشد ۱۱۳.۵ واحدی معادل ۰.۶۱ درصد در مدار ۱۸ هزار و ۴۹۱ واحد قرار گرفت.

نشانه های بازگشت گروه خودرو به روزهای خوش گذشته
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، در این روز سهامداران تعداد 74 میلیون سهام و حق تقدم از گروه خودرو به ارزش 9.8 میلیارد تومان در 6 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

    امروز شاهد بازگشایی نماد خودرو پس از غیبتی 6 روزه بودیم، این سهم پس از انتشار صورت مالی 12 ماهه سال 95 متعادل و مثبت در حاشیه ی صفر تابلو و با قیمت 2,684 ریال به گردونه ی معاملات بازگشت .

    خزر نیز پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بدون تقسیم سود نقدی ، با قیمت 865 ریال و رشد 2.6 درصدی بازگشایی شد.

    خاذین با توجه به لغو آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه ، با کاهش 1 درصدی و با قیمت 941 ریال به تابلوی معاملاتی بازگشت اما نهایتا در قیمت 969 ریال درحاشیه 1 درصد مثبت به کار خود خاتمه داد.

    در جریان معاملات امروز نمادهای خپارس، خاور، خزامیا و تعدادی نماد قطعه سازی رشد بیشتری در مقایسه با سایر نمادها داشتند.

    امروز  خپارس در قیمت 976، خزامیا 816، خاور 805، خبهمن 2,100، خوردو 2,686 ، خکاوه 913، خگستر 3,311 و ورنا 1,039 به کار خود خاتمه دادند.

    در این میان نماد خپارس تاثیر مثبت 10.61 واحدی روی شاخص کل بورس گذاشت، از منظر تکنیکالی سهم در برخورد با خط حمایت بلندمدت در مدار مثبت قرار گرفته است.

    همچنین رشد قیمتی در آستانه مثبت کامل نمادهای قطعه سازی خاهن، خکمک، خمحور، خچرخش چشم نوازی می کرد که همگی  نمادهای مذکور صف خرید تشکیل داده بودند، خمهر نیز با رشد 4.6 درصدی در قیمت 148 تومان پس از این نمادها سبزترین گروه بود.

    در طرف مقابل ختراک، خشرق، خفنر و خموتور افت 5 درصدی را ثبت کردند و نمادهای ختراک و خشرق صف فروش بودند، خپویش نیز در حاشیه 3 درصد منفی پس از این نمادها جزو منفی ترینهای گروه بود.

    گفتنی است در صورت تدام تقاضا در گروه خودرو و با بازگشایی خساپا، شاهد رشد سهام گروه و به تبع آن روشن شدن موتور کل بازار خواهیم بود، همانطور که روند معاملات نشان می دهد این رشد احتمالی از نمادهای قطعه سازی شروع  خواهد شد.

    برچسب ها