عصر خودرو

عقبگرد ۱ واحدی آیفکس

عصر بازار- شاخص بازار فرا‌بورس با ریزش یک واحدی به پله ۸۹۵ واحدی رسید.

عقبگرد ۱ واحدی آیفکس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فرابورس ایران، در بازارهای اول و دوم فرابورس بیش از 113 میلیون سهم به ارزش بالغ بر 217 میلیارد ریال دست‌به‌دست شد و در سه تابلو معاملاتی بازار پایه نیز یک میلیارد سهم به ارزش افزون بر یک هزار و 164 میلیارد ریال نقل‌وانتقال یافت.

    در همین حال مبادله بیش از 230 میلیون ورقه بهادار به ارزش بیش از 225 میلیارد ریال نتیجه جابه‌جایی‌های صورت‌گرفته در بازار اوراق با درآمد ثابت بود. در این بازار نماد «صایتل» با دادوستد 42 هزار  و 700 ورقه به ارزش افزون بر 42 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی را به خود اختصاص داد.

    نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع بهداشتی ساینا، افرانت و بیمه سامان به ترتیب بیشترین افزایش قیمتی را به همراه داشتند و نماد معاملاتی شرکت‌های بازرگانی و تولیدی مرجان‌ کار، صنعت روی زنگان و تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا بیشترین کاهش قیمتی را در میان نمادهای فرابورسی به دوش کشیدند.

    اوراق تسهیلات مسکن روز جاری در بازه قیمتی 751 تا 770 هزار ریال خریدوفروش شدند و تسه9511 با معامله بیش از 22 هزار ورقه به ارزش نزدیک به 17 میلیارد ریال در صدر تابلو تسهیلات مسکن به لحاظ میزان حجم و ارزش مبادلاتی قرار گرفت. در مجموع، این تابلو میزبان دادوستد حدود 64 هزار ورقه به ارزش بالغ بر 48 میلیارد ریال بود.

    حاصل نقل‌وانتقال‌های صورت‌گرفته در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط نیز مبادله 76 هزار سهم مجتمع پتروصنعت گامرون به ارزش افزون بر 157 میلیارد ریال بود.

    در ساعات آغازین معاملات امروز سه‌شنبه 23 خردادماه، شاخص کل فرابورس ایران حدود 5 واحد رشد کرد و کانال 900 هزار واحدی را هم پشت سر گذاشت اما طی فرازوفرودهایی و تحت تاثیر اهرم منفی از جانب نماد «مارون» با یک واحد افت و در ارتفاع 895 واحدی دادوستدهای امروز را خاتمه بخشید.

    برچسب ها