عصر خودرو

اوراق قرضه‌خواهی بخش خصوصی از دولت

انتشار اوراق قرضه از زمان دکتر مصدق رواج دارد

عصر بازار: به گفته نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران، دولت اکنون باید با استقراض از بانک مرکزی یا انتشار اوراق قرضه تامین نقدینگی در تولید و کمک برای افزایش ظرفیت‌های تولیدی را انجام دهد.

انتشار اوراق قرضه از زمان دکتر مصدق رواج دارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، علامیرمحمدصادقی درباره پیشنهاد اتاق بازرگانی به دولت برای خروج از رکود گفت: پیشنهاد ما این است که در بخش خصوصی ظرفیت‌سازی انجام شود. اکنون عده‌ای صنایع نیمه تمام دارند و باید کار و تولید ایجاد و تولیدشان را به بازار ارائه کنند، ‌اما امکانات ندارند.

    او افزود: وامی که اکنون دولت برای مسکن می‌دهد پس از جلسات متعدد قرار شد 80 میلیون تومان باشد که در واقع کمک زیادی به خرید خانه نمی‌کند. با توجه به این که این وام تضمین دارد، بهتر است این میزان دو برابر شود تا مردم فعال شوند و نیازشان برطرف شود. این موضوع به خروج از رکود کمک نیز می‌کند.

    میرمحمدصادقی درباره نیاز بخش خصوصی به کمک دولت نیز اظهار کرد: با توجه به این که دولت گفته است در مازندران هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری می‌کند، این نشان می‌دهد که دولت منابعی در دسترس دارد و اگر بخشی از این میزان به بخش خصوصی برای ظرفیت‌سازی داده‌ شود، می‌تواند به خروج از رکود کمک کند. دولت اکنون امکانات فراوانی دارد و می‌تواند یا از بانک مرکزی استقراض کند یا به طلبکاران اوراق قرضه بدهد که تضمین پرداخت دارد.

    این عضوهیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران خاطرنشان کرد: در زمان دکتر مصدق هم این کار انجام می‌شد و هر کس به کسی بدهکار بود،‌ اوراق قرضه می‌داد. اما با دست دست کردن و موکول کردن راه چاره به آینده، این موضوع حل نمی‌شود،‌ بلکه دولت باید به طور جدی عملیاتی کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها