عصر خودرو

خبرگزاری روسی:

عربستان برای جبران کسری بودجه به افزایش مالیات روی آورد

عصر بازار- عربستان با هدف تامین بخشی از کسری بودجه خود ناشی از کاهش قیمت نفت در بازار جهانی دوباره دست به دامن سیاست افزایش مالیات شد.

عربستان برای جبران کسری بودجه به افزایش مالیات روی آورد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، عربستان سعودی با هدف جبران بخشی از کسری بودجه خود دوباره به سمت افزایش مالیات روی آورد و عملا قیمت برخی از کالاها در این کشور دوبرابر شده است.

    طی سال‌های اخیر و با پایین آمدن قیمت نفت در بازار جهانی، عربستان با کسری بودجه شدیدی مواجه شده است چرا که در کنار هزینه‌های بالای اجرایی دولت این کشور هزینه‌های حمله به یمن هم در حال تحمیل فشار به مردم این کشور است. در این بین عربستان تقریبا هر بار که با مشکل تامین بودجه مواجه می‌شود دست به افزایش مالیات کالا می‌زند. در حال حاضر قیمت کالاهایی نظیر سیگار و نوشابه در عربستان دوبرابر شده است.

    بنا به اعلام سازمان زکات و مالیات عربستان این اقدام که با عنوان مالیات بر گناه صورت می‌گیرد با بهانه اجبار مردم این کشور به کاهش مصرف آنها صورت گرفته است. در حال حاضر هر پاکت سیگار در عربستان 4 تا 6 دلار معادل 16 تا 24 هزار تومان است. روز قبل از اعمالی این مالیات مصرف‌کنندگان سیگار در این کشور سعی کردند تا می‌توانند سیگار تهیه کنند و از سوی دیگر فروشندگان سیگار دست به احتکار آن زده تا بتوانند پس از افزایش قیمت اجناس خود را به دو برابر قبل بفروشند.

    قرار است کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس مالیات بر ارزش افزوده 5 درصدی را در برخی کالاهای اساسی از سال 2018 اعمال کنند.

    با توجه به کسری بودجه 100 میلیارد دلاری عربستان در سال 2015 ناشی از سقوط شدید قیمت نفت در بازار جهانی عربستان در حال حاضر به شدت با مشکل تامین بودجه مواجه است و عملا به سختی در تلاش است تا مشکلات مالی خود را حل کند.

    برچسب ها