عصر خودرو

مرگ یک کارگر منجر به کاهش یک چهارم از تولید نفت لیبی شد

عصر بازار- تولید نفت لیبی، پس از آن که کارگران، بزرگترین میدان نفتی این کشور را در اعتراض به کمبود کمک‌های پزشکی- که باعث مرگ یکی از همکارانشان شده بود- تعطیل کردند، یک چهارم کاهش یافت.

مرگ یک کارگر منجر به کاهش یک چهارم از تولید نفت لیبی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، به گفته منابع مطلع، تولید نفت لیبی، پس از این که کارگران بزرگترین میدان نفتی این کشور را در اعتراض به کمبود کمک‌های پزشکی، که باعث مرگ یکی از همکارانشان شده بود- تعطیل کردند، یک چهارم کاهش یافت.

    یکی از کارکنان که به دلیل این‌که از مصاحبه با هر رسانه ای منع شده‌اند، خواست نامی از او برده نشود، گفت: پس از این‌که کارگران در اعتراض به مرگ یکی از همکارانشان و با درخواست شرایط کاری بهتر، تولید نفت در میدان نفتی شرارا را متوقف کردند، تولید نفت لیبی به 618000 بشکه در روز کاهش یافته است.

    طبق گفته «جدال الاوکلی»، عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت لیبی، این کشور در روز دوشنبه روزانه 807000 بشکه در روز نفت تولید می‌کرد.

    بسام یخلف، یکی از تکنسین‌های این حوزه نفتی در تماس تلفنی با بلومبرگ گفت: کارگران شرارا از روز چهارشنبه تولید نفت این حوزه را متوقف کرده اند تا به مرگ همکارشان به علت نبود کمک‌های اورژانسی پزشکی در این حوزه اعتراض کنند. 

    او می‌گوید: ما تقاضا داریم خدمات پزشکی بهتر و شرایط کار مناسب‌تری داشته باشیم. ما به دنبال آسیب زدن به تولید و یا کشور خود نیستیم و به زودی همین که مدیریت به تقاضاهایمان پاسخ دهد به اعتصاب خود پایان خواهیم داد. ما میلیون‌ها دلار درآمد برای ملت خود ایجاد می‌کنیم و سزاواریم با ما رفتار بهتری بشود.

    لیبی به دنبال آن است که تولید و صادرات نفت خود را افزایش دهد اما جنگ و نا آرامی‌های کارگران در بنادر و حوزه‌های نفتی این تلاش‌ها را بی‌فایده کرده است.

    در لیبی که بیشتر کارکنان و خدمه خارجی شرکت‌های بین‌المللی به دنبال قیام مردم در 2011 این کشور را ترک کرده‌اند، کارکنان داخلی با ریسک‌های زیادی برای ادامه تولید و صادرات نفت مواجه هستند. لیبی از کاهش تولید توافق شده اوپک و کشورهای متحدش معاف اعلام شده است.

    برچسب ها