عصر خودرو

افزایش ۳ برابری سرمایه گذاری در روسیه

عصر بازار- در سال گذشته شاخص سرمایه گذاری های مستقیم در کشور های همسود دو برابر افزایش یافت و به ۶۳ میلیارد دلار رسید و در روسیه سه برابر افزایش یافته و به ۳۸ میلیارد دلار رسیده است.

افزایش ۳ برابری سرمایه گذاری در روسیه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، موخیسا کیتویی، رییس آنکتاد (کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد) گفت: این امر به پویایی بیشتر اقتصاد و ثبات بیشتر این کشورها منجر می شود.

    این مقام سازمان ملل متحد ادامه داد: بطور کلی این شاخص در جهان پایین است و همچنان به رقم های قبل از بحران اقتصادی جهانی نرسیده است اما پیشرفت فناوری دیجیتال و رشد سریع آن، جریان سرمایه گذاری جهانی را عوض کرده است که پیامد آن ایجاد شرکت های چند ملیتی دیجیتال است که پول های هنگفتی را جذب و سرمایه‌گذاری می کنند.

    به گفته وی، 75 شرکت از 100 کمپانی مطرح جهانی در عرصه فن آوری اطلاعات در آمریکا، انگلیس و آلمان متمرکز شده اند.

    کیتویی خاطرنشان کرد: ما شاهد افت قیمت مواد خام هستیم که بر سرمایه گذاری در کشورهای در حال توسعه تاثیر منفی می گذارد و همچنان امیدواری کمی برای رشد اقتصادی منطقه ژئوپولیتیک خاورمیانه ایجاد می کند.

    با این وجود فروش اینترنتی اجناس در سه - چهار سال اخیر در مقایسه با فروش های معمولی پنج برابر افزایش یافته است و تحلیلگران معتقدند که فروش الکترونیکی برای ساکنان کشورهای در حال توسعه امکانات جدیدی گشوده و به پیشرفت بازرگانی خرد کمک می کند.

    برچسب ها