عصر خودرو

رویترز گزارش داد؛

اشتیاق روزافزون سرمایه‌گذاران به انرژی خورشیدی

عصر بازار- سرمایه‌گذاران به شکل روزافزونی در مورد رشد سریع‌تر صنعت انرژی خورشیدی در آسیای جنوب شرقی هیجان‌زده هستند این در حالی است که این صنعت تا به حال در این منطقه در رکود به سر می‌برده است.

اشتیاق روزافزون سرمایه‌گذاران به انرژی خورشیدی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، آنها می‌گویند این منطقه در موقعیتی مناسب قرار گرفته تا بتواند از قیمت‌های رو به سقوط پنل‌های خورشیدی بیشترین بهره را ببرد. این منطقه دارای رشد اقتصادی قوی، قیمت نسبتا بالای الکتریسیته، کمبودهای منابع سنتی، زیرساخت‌های توسعه نیافته در بسیاری از مناطق دوردست، نور خورشید زیاد و کافی و پشتیبانی از انرژی تجدید شونده بیشتر از سوی بسیاری از دولت‌های آسیای جنوب شرقی می‌باشد. 

    روبرتو دویدو، سخنگوی شرکت اکویس از سنگاپور که که با 2.7 میلیارد دلار سرمایه در اجرا، بزرگترین شرکت سرمایه‌گذاری انرژی سبز در آسیا است، می‌گوید: کاهش شدید قیمت‌ها در تکنولوژی های انرژی خورشیدی به این معنی است که دولت‌ها نه برای دلایل زیست محیطی بلکه به دلایل اقتصادی به دنبال انتخاب انرژی‌های تجدید پذیر هستند. این از نظر تجاری بسیار مقرون به صرفه است و به همین صورت هم خواهد ماند. 

    تا پایان سال گذشته آسیای جنوب شرقی تنها کمی بیشتر از 3 گیگاوات ظرفیت انرژی خورشیدی نصب شده داشت که بر طبق داده‌های آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدید پذیر این تنها یک درصد از ظرفیت جهانی را تشکیل می‌داد.

    استیو او نیل، مدیر اجرایی ارشد شرکت سازنده پنل‌های خورشیدی سنگاپوری REC می‌گوید انتظار دارد در سال های 2017 تا 2020 سالانه 5 گیگاوات به ظرفیت نصب شده این منطقه اضافه شود. این معادل ساخت سالانه 5 نیروگاه استاندارد سوخت‌های فسیلی است.

    او نیل از REC می‌گوید: مردم هنوز درک نکرده اند که چه چیزی دارد اتفاق می‌افتد؛ وقتی شما در بین یک رشد انفجاری قرار گرفته اید همه چیز در حال تغییر است.

    برخی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بین کسانی هستند که وقایع این منطقه را نظاره می‌کنند. 

    سند هوول، افسر سرمایه‌گذاری ارشد در سرمایه‌گذاری بخش زیرساخت آلیانز گلوبال اینوستورز که تیمش 1.6 میلیارد یورو ( 1.76 میلیارد دلار) سرمایه های بخش انرژی‌های تجدید پذیر را مدیریت می‌کنند، می‌گوید که در اروپا بازارهایی که برای سرمایه‌گذاری پیشنهاد می‌شوند راکد و ثابت‌اند، بنابراین سرمایه‌گذاران اروپایی با علاقه بسیاری به این سمت می‌نگرند.

    او می‌گوید: در آسیا شما انتظار سود دورقمی دارید. دست‌یابی به چنین چیزی در اروپا بسیار مشکل است.

    آسیای جنوب شرقی جمعیتی بیش از 600 میلیون نفر دارد و تقاضای انرژی برق سالانه 6 درصد رشد دارد این درحالی است که بسیاری از کشورهای این منطقه در برآوردن این تقاضا با مشکل مواجه‌ هستند.

    این منطقه آماده یک شکوفایی است چرا که قیمت پنل‌های خورشیدی از 70 سنت به ازای هر وات الکتریسیته در 1980، امروزه با پیشرفت تکنولوژی و بهینه‌سازی تولید  به زیر 50 سنت برای هر وات الکتریسیته رسیده است.

    در همین زمان کشورهای آسیای جنوب شرقی همگی اهداف جاه‌طلبانه ای را در زمینه انرژی‌های تجدید پذیر برای خود تنظیم کرده‌اند. در تایلند و مالزی 18 درصد از کل ترکیب تولید انرژی باید از انرژی خورشیدی تولید شود و

    در فیلیپین این مقدار 35 درصد است. این در حالی است که در حال حاضر سهم انرژی خورشیدی از ترکیب انرژی تولید شده در این منطقه هنوز ناچیز است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو