عصر خودرو

نرخ طلای جهانی ثابت ماند

عصر بازار- طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی که سرمایه‌گذاران در آستانه نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا محتاط بودند، ثابت ماند.

نرخ طلای جهانی ثابت ماند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.1 درصد افزایش یافت و به 1266 دلار رسید. بهای معاملات این بازار اوایل روز سه شنبه برای مدت کوتاهی به 1262.61 دلار افت کرده بود که پایین‌ترین قیمت در حدود دو هفته گذشته بود.

    در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در اوت تقریبا ثابت بود و در 1268.30 دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه با 2.50 دلار یا 0.2 درصد کاهش، در 1268.90 دلار بسته شده بود.

    انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا در نشست سیاست پولی خود که صبح سه شنبه آغاز می‌شود نرخ‌های بهره را افزایش دهد، اما بازارهای مالی در حال حاضر به این موضوع متمرکز شده‌اند که آیا بانک مرکزی اقتصاد آمریکا را به حد کافی قوی می‌داند تا به افزایش بیشتر نرخ‌های بهره تا پایان سال 2017 اقدام کند.

    به گفته رونالد لیونگ، مدیر فروش در شرکت لی چیونگ گولد در هنگ‌کنگ، اگر بانک مرکزی آمریکا موافق افزایش بیشتر نرخ‌های بهره نباشد، طلا ممکن است اندکی تثبیت شود زیرا به نظر می‌رسد قراردادهای خرید بسیار زیادی در بازار وجود دارد.

    بر اساس گزارش رویترز، در حالی که افزایش نرخ‌های بهره در این نشست قطعی به نظر می‌رسد، سرمایه‌گذاران منتظر هستند ببینند آیا بانک مرکزی آمریکا نرخ‌های بهره را در سپتامبر یا زمان دیگری افزایش خواهد داد.

    نرخ‌های بهره بالاتر از دلار پشتیبانی می‌کند در حالی که قیمت طلا را که سوددهی ندارد تحت فشار قرار می‌دهد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند پلاتین نزدیک به بالاترین قیمت 16 سال گذشته قرار دارد و آخرین بار با 0.1 درصد افزایش، در 896.50 دلار ایستاد.

    هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.3 درصد کاهش یافت و به 16.87 دلار رسید. بهای معاملات این فلز روز دوشنبه 1.4 درصد سقوط کرد که بزرگ‌ترین کاهش قیمت یک روزه از 18 ماه مه بود. این فلز در معاملات روز دوشنبه به 16.80 دلار نزول کرده بود که پایین ترین قیمت در سه هفته اخیر بود. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.3 درصد افزایش، 942.74 دلار معامله شد.

    برچسب ها