عصر خودرو

پولدارهای چینی مشتری فرش ایران شدند

عصر بازار- رییس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف گفت: در حال حاضر چین مصرف کننده فرش ایرانی شده و با وجود ۸۰ میلیون، میلیونر چینی، این کشور بازار خوبی برای دستبافته‌های ایرانی به‌حساب می‌آید.

پولدارهای چینی مشتری فرش ایران شدند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بلاغ، مجتبی عراقچی رییس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف گفت: حیات فرش دستباف در گرو صادرات آن است و حتی فرش هایی که در داخل بفروش می رسند بعد از کهنه شدن دوباره باید راهی بازارهای خارجی شوند.

    وی در ادامه با اشاره به صادرات 90 درصدی دستبافته های ایرانی ، افزود: اگر اوضاع بازار صادراتی فرش دستباف خوب نباشد، به‌طور مسلم حال این هنرصنعت ایرانی نیز وخیم خواهد شد.

    عراقچی با تأکید بر افت فروش فرش دستباف به‌دلیل قیمت بالای آن در بازار تأکید کرد: علت اصلی بالا رفتن قیمت قالی های ایرانی، افزایش مداوم دستمزد کارگران است، زیرا 85 درصد هزینه تمام شده تولید یک فرش، صرف پرداخت مزد کارگران آن می شود و تنها 15 درصد به تأمین هزینه های مصالح اولیه اختصاص می یابد.

    وی همچنین اضافه کرد: در نتیجه ما به‌دلیل گرانی محصولاتمان نمی توانیم با دیگر کشورها رقابت کنیم، هر چند که فرش یک هنر صنعت ایرانی است و از جهت هنری هیچ کشوری رقیب ما نیست ولی از منظر تجاری، رقبا از ما پیشی گرفته اند.

    رییس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف در پاسخ به این پرسش که آیا کشور چین هم رقیب ما در تولید فرش است ، اذعان داشت: چین در حال حاضر مصرف‌کننده فرش ایرانی شده و با وجود 80 میلیون میلیونر چینی، این کشور بازار خوبی برای دستبافته‌های ایرانی به‌حساب می آید.

    برچسب ها