عصر خودرو

برگزاری میز صنعت سنگ آهن در بورس تهران

عصر بازار- صبح امروز دوشنبه ۲۲ خرداد۹۶ میز صنعت سنگ آهن در بورس تهران برگزار شد.

برگزاری میز صنعت سنگ آهن در بورس تهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس تهران، در این جلسه که با حضور دکتر قالیباف اصل مدیرعامل بورس تهران و مدیران عامل شرکت های سنگ آهن، سهامداران عمده این شرکت ها و اعضای انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن، خانه معدن ایران و ایمیدرو برگزار شد؛ دکتر قالیباف اصل، هدف از برگزاری میزهای صنعت را کمک به صنایع بورسی در حوزه کسب و کار دانست به نحوی که انتظاراتی که بازار سرمایه از شرکت ها و بنگاههای اقتصادی دارد و همچنین انتظاراتی که آنها از بازار سرمایه دارند بیان شود و اظهار امیدواری کرد که بازار سرمایه بتواند به طرح و رفع مشکلات این صنعت کمک کند.

    مدیرعامل بورس تهران  باید در اقتصاد شفافیت وجود داشته باشد تا سرمایه گذار داخلی و خارجی اعتماد کند و نباید با تصمیمات ناگهانی موجبات کاهش سود و صدمه به یک صنعت را فراهم ساخت.

    دکترقالیباف اظهار داشت: باید با هم اندیشی و خرد جمعی چگونگی کمک به صنعت مشخص شود تا هم جایگاه رقابتی آن بهتر شود و هم ثباتی که به آن نیاز است به دست آید.

    وی همچنین با توجه به نیاز بیشتر صنعت سنگ آهن به تامین مالی از محل منابع خارجی برای پروژه های توسعه ای صنعت سنگ آهن نسبت به گذشته، به ظرفیت های بازار سرمایه برای تامین مالی این طرح ها اشاره کرد. علاوه براین با توجه به این که بحث پذیرش شرکت ها در بورس های خارجی مطرح است شرکت های سنگ معدنی نیز می توانند از این ظرفیت بوجود آمده استفاده کنند.

    در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت تولید سنگ آهن در کشورهای دیگر و بررسی عملکرد مالی و بازدهی این صنعت در بورس، نیازها و مشکلات صنعت سنگ آهن از جمله مباحث مربوط به بهره مالکانه و پروانه بهره برداری از معادن، مقررات مالیاتی و عوارض پرداختی، مسائل حمل و نقل و اکتشاف معادن جدید سنگ آهن و ضعیف بودن زیرساخت ها با حضور فعالان صنعت مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر لزوم کاهش عوارض و وجود مشوق ها برای حفظ رقابت و انجام سرمایه گذاری جدید وهمکاری برای جلب نظر دولتمردان و قانون گذاران تاکید شد.

    برچسب ها