عصر خودرو

انعقاد بیش از ۷ هزار قرارداد سکه آتی

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه روز گذشته در بورس کالای ایران به ۷ هزار و ۲۳۵ قرارداد رسید.

انعقاد بیش از ۷ هزار قرارداد سکه آتی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران ، در همین حال ارزش معاملات نیز به 974 میلیارد ریال رسید.

    این در شرایطی است که روز گذشته در بازار نقدی، سکه تمام طرح جدید با ثبات قیمت نسبت به روز شنبه یک میلیون و 199 هزار تومان فروخته شد.

    همچنین هر گرم طلای 18 عیار بیش از 144 هزار تومان عرضه شد. نیم سکه و ربع سکه نیز به ترتیب 636 و 364 هزار تومان فروخته شد. هر اونس طلا هم برای معاملات در بازارهای جهانی بیش از 1267 دلار داد و ستد شد. تحلیلگران اقتصادی موسسه سی ام سی مارکتس بر این باورند که شاخص ارزش دلار نسبت به سطح ثبت شده در ماه مارس بسیار پایین تر است و این احتمال وجود دارد که قیمت طلا پس از نشست ژوئن فدرال رزرو با افزایش بیشتری روبرو شود. در حالی که شاخص ارزش دلار در آستانه نشست مارس فدرال رزرو به 102 واحد رسیده بود این شاخص هم اکنون به 97 واحد کاهش داشته است.

    به این ترتیب در معاملات سکه آتی در روز گذشته، هر پنج سر رسید در بورس کالای ایران روندی منفی داشت. به طوری که قرارداد سکه آتی سررسید تیرماه سال 96 با 0.04 درصد کاهش با رقم یک میلیون و 214 هزارتومان مورد معامله قرار گرفت.

    همچنین قرارداد سکه آتی سررسید شهریور ماه با 0.14 درصد افت با رقم یک میلیون و 248 هزار تومان داد و ستد شد.

    در همین حال قراداد آتی سکه سررسید آبان ماه نیز با رقم یک میلیون و  هزار 284 تومان خریداری شد که نسبت به روز شنبه 0.44 درصد کاهش داشته است.

    از سوی دیگر قرارداد سکه آتی تحویل دی ماه نیز با 0.46 درصد کاهش با رقم یک میلیون و 322 هزارتومان مورد معامله قرار گرفت. قرارداد سکه آتی تحویل اسفندماه نیز نسبت به روز شنبه با افت 0.36 درصدی با رقم یک میلیون و 361 تومان خریداری شد.

    برچسب ها