عصر خودرو

مشکلات شرکت‌های کشتیرانی با قطر ادامه دارد

عصر بازار- پس از گذشت پنج روز از بحران قطر، شرکت های کشتیرانی که درحال کار با این کشور هستند، هر کدام رویکردی را در قبال محدودیت های تجاری این کشور پیش رو گرفته اند.

مشکلات شرکت‌های کشتیرانی با قطر ادامه دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، در حالیکه هر یک ازشرکت های کشتیرانی به دنبال راه حلی برای رویارویی با محدودیت های تجاری و دریایی قطر هستند، مقامات بندر ابوظبی با اعمال اصلاحاتی، محدودیت های کمتری را در قبال کشتی های تانکر ورودی یا خروجی به قطر به خرج داده اند.

    بر اساس این گزارش، در حال حاضر کشتی هایی که متعلق به کشور قطر نیستند و یا با پرچم این کشور تردد نمی کنند،  محدودیتی در خصوص پهلوگیری در بنادر کشورهای همسایه ندارند.

    منابع آگاه از بارگیری دو نفتکش بزرگ در بندر ابوظبی خبر دادند و این درحالی است که این کشتی پیش از این در قطر پهلو گرفته بود و حامل نفت قطری بود. از سوی دیگردر هفته گذشته کشتیرانی Afffinity از تغییر مسیر یک فروند کشتی نفتکش غول پیکر خود و جلوگیری از ورود این کشتی به کشور قطر خبر داد.

    شرکت توتال نیز کشتی خود با ظرفیت 297 هزار و 345 DWT را با دو کشتی 157 هزار و 850 DWT و 157 هزار و 373 DWT به مقصد دوبندر جبل ظنان و بندر الشاهین قطر تغییر داد. شرکت بازرگانی فله Trafigura منازعات سیاسی میان مقامات قطری و کشورهای خاورمیانه را درصادرات گازاین کشور بی اثر دانست. 

    مدیر بازرگانی این شرکت در این باره اظهار داشت: منازعه سیاسی فعلی درباره قطر تاکنون تاثیری بر تجارت ایران با این کشور نداشته است و  برای قضاوت مبنی بر وجود نقصان در این باره زمان بیشتری لازم است.

    کریستف سالمون ادامه داد: به طور معمول، منازعات اینچنینی برای شرکت  Trafigura یک فرصت تجاری محسوب می شود و نه یک تهدید.

    شرکت Royal Dutch Shell اعلام کرد: تجارت این شرکت در قطر به هیچ وجه از منازعات موجود میان این کشور و کشورهای حاشیه خلیج فارس متاثر نشده است. 

    مقامات این شرکت اعلام کردند: در حال حاضر تمرکز ما بر ادامه تجارت با قطر همانند گذشته است و تاکنون نقصانی دراین باره رخ نداده است.

    شرکت Sell نیز طبق قرارداد خود با مقامات قطری ماهانه سه محموله گاز مایع طبیعی را در این کشور تحویل می گیرد. به هرحال یکی از تاجران گاز در این باره هشدار داد که شرکت Shell برای تامین نیاز گاز خود در دبی باید به دنبال یک عرضه کننده جدید باشد. در همین حال دو شرکت اورگرین  و OOCL سرویس های ورودی و خروجی خود در قطر را تا اطلاع ثانوی متوقف کرده اند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو