عصر خودرو

آنکتاد گزارش داد:

ورود ۳.۳۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی به ایران

عصر بازار- سازمان توسعه و تجارت سازمان ملل متحد (آنکتاد) در گزارش سرمایه گذاری جهان ۲۰۱۷ اعلام کرد ایران بیش از ۳.۳۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سال ۲۰۱۶ جذب کرده است.

ورود ۳.۳۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی به ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، این میزان سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در سال 2016 که تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران خاتمه یافت، جذب شد.

    سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در ایران به مدت چند سال رو به کاهش بود، اما در سال 2016 از رشد 64 درصدی در مقایسه با 2.050 میلیارد دلار در سال 2015 برخوردار شد.

    در مقابل، برآورد شد تنها 104 میلیون دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی از کشور خارج شد که در مقایسه با 120 میلیون دلار در سال 2015 کاهش داشت.

    در سال میلادی گذشته 37 توافق سرمایه‌گذاری بین المللی امضا شد که ترکیه با 7 قرارداد، در صدر فهرست سرمایه‌گذاری خارجی قرار گرفت و ایران با 3 قرارداد، در رتبه دوم قرار گرفت.

    آنکتاد یک نهاد بین دولتی دائم است که از سوی مجموع عمومی سازمان ملل متحد در سال 1964 تاسیس شد و به مجمع عمومی سازمان ملل متحد و شورای اقتصادی و اجتماعی گزارش می‌دهد اما اعضا، مدیریت و بودجه مختص خود را دارد. این نهاد همچنین بخشی از گروه توسعه سازمان ملل متحد است.

    برچسب ها