عصر خودرو

رئیس جمهور کره جنوبی خواهان تصویب سریع بودجه اضافی از سوی مجلس شد

عصر بازار- رئیس‌جمهور کره جنوبی از نمایندگان مجلس این کشور خواست، هر چه سریع تر لایحه بودجه اضافی را برای اشتغال زایی تصویت کنند تا از بروز بحران اقتصادی جلوگیری شود.

رئیس جمهور کره جنوبی خواهان تصویب سریع بودجه اضافی از سوی مجلس شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، «مون جا این» رئیس‌جمهور کره‌جنوبی گفت: مساله بیکاری بسیار جدی است و در صورتیکه مورد توجه قرار نگیرد، می تواند به یک فاجعه ملی تبدیل شود. 

    وی از مجلس این کشور خواست تا لایحه بودجه اضافی را برای اشتغال‌زایی هرچه سریعتر تصویب کند. 

    رئیس جمهور کره جنوبی گفت: بودجه اضافی 11.2 تریلیون وان (واحد پول کره جنوبی)  که معادل 9 میلیارد و 950 میلیون دلاری است، می تواند در نیمه دوم سال جاری میلادی به ایجاد 71 هزار شغل در بخش دولتی و 15 هزار شغل در بخش خصوصی کمک کند.

    «مون جا این» در مورد درخواست بی سابقه برای بودجه اضافی گفت: اگر وضعیت فعلی بیکاری را در کشور به حال خود رها کنیم، بعدا به یک بحران اقتصادی تبدیل می شود که برابر با یک فاجعه ملی خواهد بود. 

    رئیس جمهور کره جنوبی که در ماه گذشته میلادی موفق به پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شد، و وعده ایجاد 810 هزار فرصت شغلی در بخش دولتی طی 5 سال دوره تصدی خود داده و امیدوار است که نرخ بی سابقه بیکاری در این کشور که در ماه آوریل به 11.2 درصد رسیده را کاهش دهد. 

    بر همین اساس، قرار است که در حدود 8.8 تریلیون وان از این بودجه اضافی به وسیله مازاد درآمد مالیاتی در سال جاری میلادی تامین شود و 2.4 تریلیون وان هم از درآمد دولت که از سال پیش باقی مانده برای این کار تخصیص داده شود.

    برچسب ها