عصر خودرو

مدیرعامل یک شرکت کارگزاری عنوان کرد:

رضایتمندی گندمکاران با ورود به بورس کالا

عصر بازار- مدیرعامل یک شرکت کارگزاری گفت: با اجرای سیاست قیمت تضمینی گندم در بورس کالا، کشاورزان قادر به دریافت بخش زیادی از وجه حاصل از فروش محصول خود ظرف مدت ۲ روز می شوند که این امر باعث رضایت گندمکاران از طرح قیمت تضمینی می‌شود.

رضایتمندی گندمکاران با ورود به بورس کالا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، محمود حسینی پور  ارزیابی خود از مزایای به کار گرفتن سیاست قیمت تضمینی گندم در بورس کالا را بیان کرد و گفت: بورس کالا در به کار گرفتن سیاست قیمت تضمینی برای محصولات ذرت و جو موفق عمل کرده است به طوری که کشاورزان در این طرح قادر به دریافت بخش زیادی از وجه حاصل از فروش محصول خود ظرف مدت 2 روز بوده و هستند که همین امر باعث رضایت گندمکاران از طرح قیمت تضمینی نیز خواهد شد.

    وی در ادامه بیان کرد: سیاست طرح قیمت تضمینی باعث کاهش فشار مالی بر دولت و جلوگیری از تردد و جابجایی محصولات شده است و خریداران با استفاده از این طرح قادر به تهیه محصول موردنیاز خود با قیمتی واقعی از طریق بورس کالا خواهند شد.

    به گفته حسینی پور، موفقیت بورس کالا در طرح قیمت تضمینی ذرت و جو باعث شد تا دولت برای چهار استان قیمت تضمینی گندم را جایگزین خرید تضمینی کند که این امر اقدام بسیار مناسبی از دید اکثر کارشناسان کشاورزی بوده است.

    وی با تاکید بر اینکه درآمد مناسب و همچنین دریافت وجوه گندم در کوتاهترین زمان ممکن، باعث افزایش انگیزه کشاورزان برای تولید بیشتر محصولات خود می شود، افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها در صورتی که طی سال‌های آینده بارندگی به میزان کنونی باشد و نیز برنامه های لازم برای اجرایی شدن طرح قیمت تضمینی برای کل استان‌های کشور اتخاذ شود بی تردید ایران جزو صادر کنندگان اصلی گندم محسوب خواهد شد.

    مدیرعامل کارگزاری شهید باهنر با اشاره به عملکرد بورس کالا در اجرای طرح قیمت تضمینی گفت: عملکرد بورس کالا در طرح قیمت تضمینی به دو صورت سپرده کالایی و نیز اجرای فیزیکی آن موفقیت آمیز بوده و در این زمینه تلاش های زیادی از سوی نهادهای مربوطه انجام شده است.

    وی با اشاره به محصولاتی که در بورس کالا از طریق طرح قیمت تضمینی مورد معامله قرار می گیرند، گفت: در سال 1394 جو و ذرت از طریق طرح قیمت تضمینی در استان های کرمانشاه و خوزستان به طور آزمایشی مورد معامله قرار گرفت و در سال 1395 ذرت و جو کلیه استان‌ها از طریق طرح مذکور در بورس کالا معامله شد و امسال نیز شاهد توسعه این طرح به محصولاتی جدید همچون گندم و برنج هستیم.

    حسینی پور به ورود گندم در طرح قیمت تضمینی اشاره کرد و افزود: گندم جزو اصلی ترین محصولاتی است که می تواند از طریق این طرح مورد معامله قرار گیرد و با ورود گندم به طرح قیمت تضمینی و نمایان شدن مزایای آن برای گندمکاران، رفته رفته باید با طرح خرید تضمینی خداحافظی کرد.

    برچسب ها