عصر خودرو

اتحادیه اروپا درصدد به تعویق انداختن مذاکرات برگزیت است

عصر بازار- یک روزنامه انگلیسی نوشت، به دلیل مخالفت اتحادیه اروپا برای گفت‌وگوهای تجاری همزمان با گفت‌وگوهایی در زمینه شرایط جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا، بروکسل مذاکرات خروج را به تعویق می‌اندازد.

اتحادیه اروپا درصدد به تعویق انداختن مذاکرات برگزیت است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ،  از آنجایی که لندن در مذاکرات برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) بر لزوم گفت‌وگوها درباره تجارت آزاد قبل از جدایی کامل از اتحادیه اروپا تاکید دارد، طرف اروپایی درصدد است در پاسخ مذاکرات را یک سال به تعویق بیاندازد.

    گاردین نوشت : یک دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا گفته است اگربریتانیایی‌ها مذاکرات فاز به فاز برگزیت را قبول نکنند، اتحادیه اروپا الگوی جدیدی برای مذاکرات تدوین خواهد کرد و تاکید دارد این مساله برای اتحادیه اروپا قابل فهم نیست که بتوان همزمان مذاکرات خروج و مذاکرات تجاری را مورد بحث قرار داد.

    دو ماه پیش از این پیش‌نویس مذاکرات برگزیت از سوی دولت بریتانیا به اتحادیه اروپا داده شد و تصمیم بر این بود تا 19 ژوئن مذاکرات میان دو طرف آغاز شود.

    لندن خواستار مذاکرات تجاری و غیرتجاری موازی است تا منافع اقتصادی خود را حفظ کند اما اتحادیه اروپا برنامه مذاکرات در چند فاز را دارد.

    مردم بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ولز، ایرلندشمالی) سال گذشته در یک همه‌پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا داده بودند ولی مذاکرات خروج که بر اساس قوانین اتحادیه اروپا فرآیندی دو ساله دارد، هنوز آغاز نشده است.

    برچسب ها