عصر خودرو

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا خبر داد:

رشد ۱.۵ برابری تولید سایپا در سال گذشته

عصر بازار- مهدی جمالی، یکشنبه در مراسم ضیافت افطار با اصحاب رسانه گفت: سال گذشته رشد ۵۷ درصدی تولید خودرو در سایپا محقق شد؛ آماری که در قیاس با رشد ۳۸ درصدی کل صنعت خودروی کشور قابل توجه بوده و حاکی از روند رو به رشد این شرکت است.

رشد ۱.۵ برابری تولید سایپا در سال گذشته
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا عنوان کرد:  سایپا همه تلاش خود را در 2 سال گذشته بر رصد دقیق، علمی و کارشناسی بازار خودرو و تقاضای مشتریان معطوف کرده است تا بتواند در کنار موضوع افزایش تولید (که برنامه اصلی شرکت است)، نوآوری، داخلی سازی و استفاده از ظرفیت های مهندسی و طراحی خودروسازی را به عرصه ظهور برساند.

    وی با یادآوری رونمایی از خودروی «کوئیک» در اواخر سال گذشته، خاطرنشان شد: در تلاشیم تا پایان امسال نیز از دو محصول جدید ایرانی بر روی پلتفرم اس 300 (S300)- رونمایی کنیم.

    جمالی با بیان اینکه در زمینه ارتقای کیفیت تولیدات، در تلاشیم پلتفرم های قدیمی را بروز رسانی کنیم، اضافه کرد: یکی از دغدغه های صنعت خودروسازی، رقابتی کردن آن است که این مهم در گروه سایپا با اجرای همکاری های مشترک با خارجی ها در دستور کار قرار گرفته است.

    مدیرعامل سایپا ادامه داد: در همین راستا ماه گذشته قرارداد مهمی با شرکت سیتروئن فرانسه طراحی و شرکت سایپا- سیتروئن شکل گرفت و به زودی از خودروی جدید این شرکت رونمایی خواهد شد.

    وی همچنین با اشاره به اقدام های انجام شده در صنعت قطعه سازی، تصریح کرد: با اجرایی شدن برجام، بسیاری از قطعه سازان مطرح جهان آماده همکاری با صنایع و قطعه سازان داخلی شدند، به طوری که امروز نیز تفاهمنامه ای بین شرکت سایپا و سرمایه گذار خارجی در شهرک صنعتی خرمشهر امضا شد.

    جمالی با اشاره به صادرات این شرکت، یادآوری کرد: سال گذشته شرکت شعبه ای را در قاره آفریقا افتتاح کرد و پس از آن در کمتر از یک سال کارخانه ای در الجزایر طراحی کرد که با مشارکت 99 درصدی سرمایه ای طرف خارجی احداث شده است و در ماه آینده به بهره برداری می رسد.

    وی همچنین از اجرای مرحله دوم اصلاح ساختار مالی شرکت در سال جاری خبر داد و با اشاره به سودآوری مثبت 157 درصدی شرکت، آن را به عنوان انقلابی در بازار سرمایه کشور توصیف کرد.

    برچسب ها