عصر خودرو

با تصویب هیأت وزیران ابلاغ شد:

مصوبه اجرای سیاست قیمت تضمینی گندم در بورس کالا ابلاغ شد

عصر بازار-هیأت وزیران مصوبه در مورد مجاز بودن عرضه و معامله کل محصول گندم استان‌های مرکزی، خراسان شمالی، اردبیل و زنجان در قالب سیاست‌ قیمت تضمینی از طریق بورس کالا برای مصارف صنف و صنعت را ابلاغ کرد.

مصوبه اجرای سیاست قیمت تضمینی گندم در بورس کالا ابلاغ شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، هیأت وزیران در جلسه 1396.3.7 به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت جهاد کشاورزی و به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده 33 قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی مصوب 1389 تصویب کرد:

    1. عرضه و معامله کل محصول گندم استان‌های مرکزی، خراسان شمالی، اردبیل و زنجان در قالب سیاست قیمت تضمینی از طریق بورس کالای ایران برای مصارف صنف‌(خبازی ها) و صنعت مجاز است.

    2. شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به عنوان بازارساز مکلف است، حداکثر تا 2 هفته پس از اولین عرضه هر محموله گندم در تابلوی بورس، در صورت عدم خرید از سوی متقاضیان اقدام به خرید آن محموله از محل اعتبارات مصوب مربوط نماید.

    3. هزینه‌های اجرای سیاست قیمت تضمینی توسط شرکت بورس کالای ایران با هماهنگی جهاد کشاورزی و تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور تعیین می‌گردد.

    4. مابه‌التفاوت قیمت معامله شده در تابلوی بورس تا قیمت خرید تضمینی گندم از محل اعتبارات مربوط قانون بودجه 1396کل کشور پرداخت خواهد شد.

    بر اساس این گزارش، این مصوبه در جلسه مورخ 1396.3.7 هیأت وزیران تصویب و با شماره 31455 مورخ 1396.3.20 از سوی اسحاق جهانگیری معاول اول رئیس جمهور ابلاغ شده است.

    برچسب ها