عصر خودرو

اولین نیروگاه CHP شمالغرب کشور در گرمی بزودی وارد مدار می‌شود

عصر بازار- ‌مشاور اجرایی وزارت نیرو در توانیر و سرمایه گذار نخستین نیروگاه سی‌اچ‌پی شهید مرحمت بالازاده در شمالغرب کشور گفت: این نیروگاه با سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در زمینی به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع در بخش انگوت وارد مدار می شود.

اولین نیروگاه CHP شمالغرب کشور در گرمی بزودی وارد مدار می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، میرحسین فغانی در دیدار با فرماندار گرمی  با اشاره به اینکه ظرفیت توان تولید برق نیروگاه حرارتی CHP گرمی 7 مگاوات خواهد بود، گفت: این نیروگاه همزمان برق و گرما با استفاده از احتراق سوخت است و بخار تولیدی در این نیروگاه در مراکز گلخانه ای و تامین گرما کاربرد دارد.

    مجری طرح نیروگاه chp گرمی خاطرنشان کرد: قرار است از بخش بخار این نیروگاه، گلخانه‌ای در جوار همین نیروگاه در زمینی به مساحت 5هکتار احداث شود.

    وی اضافه کرد: این نیروگاه بعد ازینکه وارد مدار شد علاوه بر جلوگیری از افت برق منطقه گرمی توانایی خدمات رسانی به شهرستانهای مشگین شهر و پارس آباد را هم دارد.

    فرماندار شهرستان گرمی نیز در این خصوص گفت : با اجرایی شدن این پروژه و همچنین احداث نیروگاه 24 مگاواتی دیگر در منطقه آنقوتلاربرق مورد نیاز واحدهای صنعتی شهرستان تأمین می‌شود.

    امامی بیان کرد: شرکت توانیر آماده عقد قرارداد خرید تضمینی نیروگاه‌ در تولید برق است و در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.

    وی  با اشاره به ضرورت پراکنده بودن مراکز تولید برق در نقاط مختلف گرمی گفت: نیاز شهرستان گرمی به برق به دلیل خیز بزرگ توسعه صنعتی و کشاورزی رو به افزایش است و با حمایت از سرمایه گذاران زیرساخت های لازم سرمایه گذاری در این بخش تامین می شود.

    برچسب ها