عصر خودرو

سرمایه گذاری ۲۵ میلیون دلاری خارجی در احداث خط تولید رینگ آلومینیومی سایپا خرمشهر

عصر بازار- مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا از۲۵ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در خط تولید رینگ آلومینیومی سایپا خرمشهر خبر داد و گفت:۳۰ درصد تولید رینگ آلومینومی خرمشهر به خارج کشور صادر می شود.

سرمایه گذاری ۲۵ میلیون دلاری خارجی در احداث خط تولید رینگ آلومینیومی سایپا خرمشهر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ،مهدی جمالی در آیین کلنگ زنی و امضای تفاهمنامه تولید رینگ آلومینومی بین شرکت سایپا و سرمایه گذار خارجی در شهرک صنعتی خرمشهر، به خبرنگار ایرنا گفت: سرمایه گذاری اولیه خارجی در خط تولید رینگ آلومینیومی 25 میلیون دلار است و شرکت سایپا نیز 25 میلیون دلار برای راه اندازی این خط سرمایه گذاری می کند.
    وی اظهارکرد:با بهره برداری از این خط تا یک سال آینده بیش از یک هزار و 200 فرصت شغلی در منطقه ایجاد می شود.
    جمالی از متمرکز شدن خط تولید مجموعه تولید رینگ سایپا در خرمشهر خبر داد و بیان داشت: به دلیل تغییر تکنولوژی رینگ فولادی به رینگ آلومینومی برنامه سرمایه گذاری سایپا را در خرمشهر طراحی کردیم.
    وی به تولید سه میلیون رینگ آلومینیومی در سایت خرمشهر تا یک سال آینده اشاره کرد و افزود: گروه خودروسازی سایپا برای خودروهای تولیدی خود حداقل به سه میلیون رینگ نیاز دارد و در گام نخست کل محصولات تولیدی در خرمشهر در اختیار سایپا قرار خواهد گرفت و گام بعدی 30 درصد تولید برای صادرات پیش بینی خواهد بود.
    مدیرعامل شرکت رینگ سایپا خرمشهر نیز به ایرنا گفت:از سال 80 تاکنون 30 میلیون حلقه رینگ سایپا در خرمشهر تولید شد و امسال سه میلیون حلقه رینگ در برنامه تولید ما پیش بینی شده است.
    مهدی صالح وند افزود:با توجه به رکود بازار خودرو در سال 93 بیش از 110 نفر از کارگران این شرکت تعدیل نیرو شدند اما در دو سال گذشته با توجه به رونق بازار خودرو در کشور توانستیم رینگ خودروی 405، ام دی ام، وانت مزدا، و نیسان را به صورت صد درصد به محصولات تولید خود اضافه و نیروهای تعدیل شده را مجدد جذب کنیم.
    وی گفت: با توجه به اینکه تکنولوژی رینگ خودروها به سمت آلومینومی تغییر کرده، طرح توسعه این واحد صنعتی نیز به این سمت حرکت کرد.
    وی بیان داشت:با توجه به نیاز 30 میلیون دلار برای ایجاد خط تولید جدید و سود بالای بانکی، سرمایه گذاری داخلی این طرح توجیه اقتصادی نداشت و مجبور شدیم از ظرفیت های مالی خارجی برای آن بهره بگیریم.
    مدیر عامل شرکت رینگ سایپا خرمشهر از موافقت 2 شرکت چینی برای سرمایه گذاری در این شرکت خبر داد و ادامه داد: برنامه تولید در گام نخست 2 میلیون حلقه رینگ آلومینیومی است و پس از طرح توسعه سه میلیون حلقه با اشتغالزایی یکهزار و 200 نفر را پیش بینی کردیم.
     تفاهم نامه احداث کارخانه ای تولید رینگ آلومینیومی به صورت همکاری مشترک و با سرمایه گذاری شرکت خارجی در قالب ایجاد جوینت ونچر بین 2 شرکت سایپا و هلدینگ هانوس از کشور چین روز یکشنبه در خرمشهر امضا شد.

    برچسب ها