عصر خودرو

معاون ناشران و اعضاء شرکت بورس اوراق بهادار تهران مطرح کرد :

الزامات کاهش نرخ سود بانکی برای اقتصاد

سرنوشت شرکت پتروشیمی ایرانی برای حضور در بورس استانبول

عصر بازار- یک شرکت فعال در صنعت پتروشیمی برای پذیرش همزمان در بورس تهران و استانبول در حال طی مراحل پذیرش در بورس تهران است و در هیات پذیرش مطرح شده است ، اما در بورس استانبول در مرحله آماده سازی صورت های مالی به صورت IFRS و افزایش سرمایه است.

الزامات کاهش نرخ سود بانکی برای اقتصاد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، روح الله حسینی مقدم، معاون ناشران و اعضاء شرکت بورس اوراق بهادار تهران در خصوص آخرین وضعیت پذیرش همزمان یک شرکت در بورس تهران و استانبول گفت: روند پذیرش این شرکت در حال انجام است اما با توجه به اینکه این نوع پذیرش همزمان در دو بورس اولین تجربه است ، روند به کندی صورت می گیرد.

    وی با اشاره به اینکه برای انجام این کار باید اقدامات زیر ساختی برای ارتباط دو بازار انجام شود، ادامه داد: در حال حاضر امکان ارتباط و اتصال دو بازار وجود ندارد و این زیر ساخت ها در حال آماده شدن است.

    این مقام مسول با اشاره به اینکه برای اتصال دو بازار فعلا در مرحله سوال و جواب هستیم، افزود: باید زیر ساخت های شرکت های سپرده گذاری دو بورس برای اتصال به یکدیگر فراهم شود.

    وی درباره مشکلاتی که باید با سوال و جواب برطرف شود، گفت: مقررات دو بازار متفاوت است و یک شرکت با دو قانون مواجه می شود به همین دلیل برای یکسان سازی قوانین به دنبال راه حلی هستیم.

    به گفته معاون ناشران و اعضاء شرکت بورس اوراق بهادار تهران این شرکت که فعال در صنعت پتروشیمی است در حال طی مراحل پذیرش در بورس تهران است و در هیات پذیرش مطرح شده است اما در بورس استانبول در مرحله آماده سازی صورت های مالی به صورت IFRS و افزایش سرمایه است.

    به گفته وی بورس استانبول نیز در تلاش است تا هرچه سریعتر این شرکت شرایط پذیرش در این بازار را احراز کند.

    حسینی مقدم در ادامه در خصوص لزوم کاهش نرخ سود بانکی به عنوان یکی از مشکلات بازار سرمایه گفت: کاهش نرخ سود بانکی به طور قطع تاثیر بسیار مثبتی بر بازار سرمایه خواهد داشت.

    به گفته وی کاهش نرخ سود به صورت مستقیم و غیر مستقیم به بازار سرمایه کمک می کند و باعث می شود بازار سرمایه به عنوان یک بازار ریسکی برای سرمایه گذاران جذاب شود چراکه تا وقتی نرخ سود بازار بدون ریسک بالاست ، بازار سهام جذابیتی برای سرمایه گذار ندارد.

    این مقام مسول با تاکید بر اینکه کاهش نرخ سود برای کل اقتصاد اتفاق مثبتی است، گفت: با کاهش نرخ سود بانکی هزینه های بنگاه ها نیز کاهش می باید چراکه هنوز هستند بنگاه هایی که از بانک ها تامین مالی می کنند .

    وی با تاکید بر اینکه کاهش نرخ سود بانکی برای بانک ها نیز خوب است ، اظهار داشت: در حال حاضر بانک ها فقط منابع جذب می کنند و مجبور هستند سود پرداخت می کنند این در حالی است که با کاهش نرخ سود می توانند تسهیلات ارزانتر بدهند و جریان نقدینگی در بانک ها دو طرفه می شود این در حالی است که در شرایط امروز جریان پول در بانک ها یک طرفه است.

    وی در خاتمه اظهار امیدوار کرد کاهش نرخ سود بانکی زودتر اتفاق بیفتد چراکه این تصمیم برای کل اقتصاد مهم و تاثیر گذار است.

    برچسب ها