عصر خودرو

۶ نکته مهم جذاب برای سرمایه گذاران در گزارشات مالی اپل

عصر بازار- سرمایه گذاران اپل و تحلیل گران، سوالات بسیاری درمورد گزارش فصلی این شرکت، درباره درآمدها که در دوم ماه می منتشر می شود، دارند. معمولا سه ماه اول، برای شرکتی مثل اپل، نسبت به فصول دیگر، روند کندتری دارد.

۶ نکته مهم جذاب برای سرمایه گذاران در گزارشات مالی اپل
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کلیک،سرمایه گذاران اپل و تحلیل گران، سوالات بسیاری درمورد گزارش فصلی این شرکت، درباره درآمدها که در دوم ماه می منتشر می شود، دارند. معمولا سه ماه اول، برای شرکتی مثل اپل، نسبت به فصول دیگر، روند کندتری دارد. آمیت داریانانی، تحلیل گر بانک سلطنتی کانادا (RBC) معتقد است که اپل، میزان فروش آیفون در این فصل را در یادداشتی که دوشنبه بین مشتریان توزیع می شود، “پایدار تا نسبتا بهتر از انتظارات” توصیف خواهد کرد. این تحلیل گر RBC در نهایت ، در مورد اپل خوشبین است.

    با این وجود، داریانانی می افزاید پرسش هایی وجود دارند که سرمایه گذاران در این گزارش به دنبال یافتن پاسخ هایی برای آن هستند. موضوعات اصلی مورد بررسی آنان عبارت است از:

     1 : آیفون: سرمایه گذاران بر واحدها، قیمت متوسط فروش و ترکیب محصولات فروخته شده در مدت این سه ماه متمرکز خواهند شد.
    2 : سود ناخالص: هزینه ها و درآمدهای مجموعه محصولات فروخته شده، بیشتر به آیفون 7، آیفون 7 پلاس، رشد خدمات، و قیمت گذاری مموری های NAND مربوط می شوند.
    3 : برنامه اختصاص سرمایه: افزایش برنامه بازخرید سهام توسط شرکت و سود آن.
    4 : ترکیب خدمات: سهم خدمات در سود کل و هرگونه اطلاعات در مورد میزان سود/سودآوریِ برنامه های Apple Music، AppStore و ApplePay.
    5 : آیفون 8: هرگونه خبر در مورد زمان رونمایی از آیفون 8 یا خصوصیات آن.
    6: تغییرات هزینه عملیاتی یا OPEX :چگونگی تغییرات هزینه های عملیاتی در مقابل روند تغییرات سود سهام؛ هزینه عملیاتی در سال های اخیر، به عنوان درصد بالاتری از سود سهام، اهمیت پیدا کرده است.
    می توان نظرات این تحلیل گر را به این صورت تعبیر کرد که، سرمایه گذاران عمدتا به سه موضوع توجه خواهند کرد: میزان فروش آیفون، اینکه آیا آپل امسال توانسته است مدل های “پلاس” گران قیمت را به فروش برساند، و اینکه شرکت اپل قصد دارد سودهای سهام یا بازخرید سهام ها را افزایش دهد.
    موضوعات مهم بعدی شامل رشد کسب و کار  خدماتی  اپل است، که شامل سود سهام به دست آمده از App Store خواهد بود، و هم چنین اینکه آیا هزینه های عملیاتی اپل، هنوز هم بیشتر از میزان فروش رشد خواهد کرد یا خیر.
    اما پرسشی که احتمال پاسخگویی اپل به آن بسیار اندک است، راجع به نسخه آینده آیفون است که طراحی مجدد شده است. بسیاری از تحلیل گران بر این باورند که آیفونی که پاییز به بازار می آید، می تواند نسبت به گوشی های قدیمی تر آپدیت های بیشتری را پذیرا باشد- چیزی که RBC آن را  طوفان چرخه آیفون 8  و تحلیل گر های دیگر، آن را  چرخه سوپر یا ابر چرخه  می نامند.
    RBC قیمت هدف خود را برای سهام اپل، از 155 دلار به 157 دلار تغییر داد و دلیل آن را(  عملکرد بهتر ) نامید.

    برچسب ها