عصر خودرو

آغاز تولید موتور کم‌مصرف ایرانی - اتریشی تا ۲ سال آینده

عصر بازار- وزیر صنعت، معدن و تجارت از همکاری ایران و اتریش در زمینه‌ی طراحی یک موتور خودروی کم مصرف خبر داد و گفت: اکنون کارخانه‌ای در استان قزوین برای تولید این خودرو در حال احداث است و پیش بینی می‌کنیم تا دو سال آینده آغاز تولید این موتور در ایران رخ خواهد داد.

آغاز تولید موتور کم‌مصرف ایرانی - اتریشی تا ۲ سال آینده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، محمد رضا نعمت زاده ظهر امروز با وزیر دارایی اتریش و تیم همراه او دیدار کرده و در حاشیه این دیدار در جمع خبرنگاران حاضر شد.

    وی در صحبتی کوتاه با اشاره به سابقه همکاری دو کشور ایران و اتریش، اظهار کرد: در قالب این مذاکرات مرکز تحقیقات ABL اتریش که سابقه طولانی در طراحی نیروی محرکه و موتور خودرو دارد با یک شرکت ایرانی وارد قرارداد همکاری شده است و در راستای این قرارداد که بیش از یک سال از آن می‌گذرد طراحی موتور مشترک آغاز شده و نمونه آزمایشی آن هم تهیه شده است.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از احداث کارخانه‌ای در قزوین برای تولید انبوه این خودرو خبر داد و گفت: امیدواریم با طراحی و تولید انبوه این موتور سه سیلندر بتوان خدمتی مناسب در حوزه محیط زیست ارائه کرد.

    نعمت زاده در عین حال از قراردادی که میان ایران و آلمان برای خودروی یورو 6 کم مصرف به امضاء رسیده یاد کرد و گفت: برای گسترش صادرات و بهبود کیفی صنعت خودروسازی لازم بود قراردادهایی به این شکل به امضاء برسد که البته تمام این موارد از نتایج و دستاوردهای برجام به شمار می‌رود.

    وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود نیز به بحث تامین قطعات خودرو اشاره کرد و افزود: در این زمینه نیز با انجمن قطعه سازان اتریش مذاکراتی در حال انجام است که به طور دقیق اطلاع ندارم که آیا اکنون این مذاکرات منجر به عقد قرارداد شده یا خیر. اما حتما این اتفاق رخ خواهد داد چرا که در ساخت قطعات خودرو اتریش پیشتاز بوده و حتی بسیاری از قطعات خودروهای آلمانی هم در این کشور تولید می‌شود.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه‌ی صحبت‌های خود از دیگر مذاکرات صورت گرفته با اتریش یاد کرد و گفت: عمده این مذاکرات در خصوص بحث پوشش بیمه‌ای و تامین فاینانس صورت گرفته و اگر چه تعاملات بانکی دو کشور در گذشته در حد محدود وجود داشته اما با این سفر امید می‌رود وضعیت بهتری در این حوزه حاکم شود.

    نعمت زاده همچنین یادآور شد: در سال گذشته در کمیسیون مشترک یک برنامه پنج ساله جهت همکاری‌های دو کشور تدوین شده است و اکنون ایران به مفاد آن برنامه پایبند است.

    وی همچنین اظهار کرد: در زمینه وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین وزارت نفت و نیرو قراردادهای فولادی به امضاء رسانده‌اند و گلگهر قراردادی بالغ بر 780 میلیون یورو تحت فاینانس و پوشش بیمه‌ای اتریش به امضاء رسانده است.

    برچسب ها