عصر خودرو

بهره برداری از طرح ABS پتروشیمی جم

عصر بازار- مدیر عامل شرکت پتروشیمی جم خبر داد: در صورت فراهم شدن شرایط امسال طرح ABS به طور کامل به بهره برداری می رسد.

بهره برداری از طرح ABS پتروشیمی جم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، حسین میرافضلی مدیرعامل پتروشیمی جم اظهارکرد: روند تولید با توجه به برنامه ریزی های انجام شده با ظرفیتی مطلوب درحال انجام است و در صورتی که تامین پایدار خوراک را در سال96 شاهد باشیم می توان حدود2.5 میلیون تن محصول را روانه بازارهای داخلی و خارجی کرد.

    وی با بیان اینکه در صورت دریافت خوراک بیشتر می توانیم هر6 کوره تولید اتیلن را عملیاتی کنیم، گفت: اکنون حدود4.5 کوره در حال فعالیت هستند و در صورت افزایش تولید اتیلن درپتروشیمی جم شاهد جهش در تولید باشیم.

    مدیر عامل شرکت پتروشیمی جم ادامه داد: در سال جاری به دنبال افزایش ظرفیت در واحدهای PE و HD هستیم و در صورت فراهم شدن شرایط امسال بهره برداری کامل از طرح ABS محقق خواهد شد.

    وی همچنین با اشاره به پیگیری عرضه سهام پتروشیمی جم در بورس های خارجی از جمله بورس استانبول، گفت: این مسئله از سوی هلدینگ خلیج فارس در حال پیگیری است.

    به گزارش نیپنا، مجتمع پتروشیمی جم با داشتن واحدهای تولیدی الفین، پلی اتیلن سنگین و سبک خطی، بوتادین و بوتن1، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان الفین درجهان و نیز محصولات پلیمری درایران به شمار می رود.

    شرکت پتروشیمی جم با توجه به تنوع دریافت خوراک و تولیدات مختلف الفینی در منطقه پارس جنوبی دارای موقعیتی ویژه نسبت به سایر مجتمع های منطقه می باشد. پتروشیمی جم با دریافت خوراک از فازهای گازی پارس جنوبی و شرکت های پتروشیمی پارس و نوری و ارسال محصولات تولیدی نظیر هیدروژن، اتیلن، پروپیلن و بنزین پیرولیز به شرکت های پتروشیمی نوری، مهر، فرساشیمی، پلی پروپیلن جم، مروارید و خط اتیلن غرب نقش مهمی در چرخه تولید منطقه پارس جنوبی و نیز پتروشیمی آریاساسول دارد. بخشی از تولیدات جم مانند پروپیلن، بنزین پیرولیز در این منطقه منحصر به فرد می باشد. طراحی، ساخت و مدیریت خط اتان تولیدی از پارس جنوبی نیز از دیگر نقش های مهم این شرکت است.

    همچنین پتروشیمی جم یکی از بزرگترین صادرکنندگان محصولات پلیمری ایران محسوب می شود. درگروه محصولات پلی اتیلن سنگین، این شرکت رتبه نخست صادرات را از آن خود نموده است. 80 درصد محصولات تولیدی این شرکت به بیش از 20 مقصد تجاری دنیا صادر می شود.

    برچسب ها