عصر خودرو

بیک زاده عنوان کرد؛

رفع ابهام زمینه ساز بازگشایی نماد ۴ شرکت بورسی

عصر بازار- ابهام در اطلاعات چهار شرکت سایپا، بانک صادرات، ماشین سازی اراک و آلومینیوم ایران مانع از بازگشایی نماد آنها در بازار سهام شده است.

رفع ابهام زمینه ساز بازگشایی نماد ۴ شرکت بورسی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، علی بیک زاده، رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس و اوراق بهادار، درباره ادامه توقف نماد سایپا گفت: اختلاف بین آمار قبلی شرکت در خصوص میزان فروش با آمار فعلی، عامل ادامه توقف این نماد است که از شرکت دلیل کاهش فروش در عین افزایش سود مطالبه شده است.

    وی درباره ادامه توقف نماد بانک صادرات اظهار داشت: بازگشایی بانک صادرات منوط به ارسال اطلاعات حسابرسی شده 12 ماهه 95 است چون میزان تحقق و پوشش 9 ماهه شرکت پایین بوده است.

    بیک زاده درباره دلایل ادامه توقف نماد فاراک گفت: ماشین سازی اراک سود خود را به میزان زیادی کاهش داده که پیگیر دلایل آن از شرکت هستیم.

    این مقام مسوول درباره توقف 2 ساله نماد ایرالکو اظهار داشت: آلومینیوم ایران به دلیل ابهامات حسابرسی دچار توقف طولانی مدت شده است که مهمترین مسأله این شرکت به برگرداندن ذخایر آلایندگی معطوف شده است. به همین دلیل مقرر شده شرکت صورت مالی 12 ماهه 95 را منتشر کند و بعد از برگزاری مجمع و تصویب صورت مالی، شرایط بازگشایی شرکت فراهم شود.

    رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس تصریح کرد: هر کدام از این ناشران با رفع ابهام می توانند زمینه بازگشایی سریعتر نماد خود را در بورس ایجاد کنند.

    برچسب ها