عصر خودرو

در پی فرمان مهاجرتی ترامپ؛

کاهش ۱۶ درصدی شمار گردشگران خارجی در آمریکا

عصر بازار- سهم بازار آمریکا در گردشگری بین المللی تا مارس ۲۰۱۷ در مقایسه با سال پیش از آن ۱۶ درصد کاهش داشته است.

کاهش ۱۶ درصدی شمار گردشگران خارجی در آمریکا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از صدا و سیما ، نشریه اینترنتی اینترنشنال بیزینس تایمز ( IBT) گزارش داد آمریکا از سال گذشته شاهد کاهش شمار گردشگران خارجی بوده و این رویه همچنان ادامه دارد.
    این نشریه در ادامه نوشت سهم بازار آمریکا در گردشگری بین المللی تا مارس 2017 در مقایسه با سال پیش از آن 16 درصد کاهش داشته است. اکنون این سوال مطرح می شود که چرا شمار گردشگران خارجی آمریکا کاهش یافته است؟ و یک دلیل خیلی خاص می تواند برای این موضوع وجود داشته باشد: دستور اجرایی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که قرار بود ورود اتباع شش کشور خاور میانه به آمریکا را متوقف کند.
    اما بر اساس گزارش این نشریه اینترنتی ،  رکود در صنعت گردشگری آمریکا در ماه اکتبر گذشته پیش از آن که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شود و در واقع پیش از آن که مردم حتی فکر کنند که وی شانسی برای پیروزی در انتخابات داشته باشد ، آغاز شده است.
    دستور اجرایی 13769 ترامپ درباره ممنوعیت سفر اتباع برخی کشورهای اسلامی به آمریکا ابتدا در ژانویه 2017 امضا شد و سپس در ماه مارس  دستور اجرایی 13780 جایگزین آن شد.
    با این حال آمارهای مرکز ملی گردشگری و سفر  (NTTO) آمریکا تصویر متفاوتی را ترسیم می کند.
    بر اساس آمارهای این مرکز ، شمار کلی گردشگران خارجی آمریکا در ماه آوریل در مقایسه با دوره مشابه در سال 2015 رو به کاهش گذاشته است.
    بیشترین کاهش مربوط به ماه مه بوده است ؛ زمانی که شمار گردشگران در مقایسه با مه 2015 هفت درصد کاهش داشت. این روند به دنبال کاهش اندک یک دهم درصدی در ماه ژوئن گذشته صورت گرفت.
    به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک ، مرکز ملی گردشگری و سفر (NTTO) هنوز آماری از اکتبر 2016 و پس از آن منتشر نکرده است .
    اگر چه مسئول دانستن ترامپ برای همه این موارد برای برخی ها بسیار قانع کننده به نظر می رسد اما قطعا عوامل دیگری نیز می تواند در کنار ترامپ و دستورات وی در این امر دخیل باشد.

    برچسب ها