عصر خودرو

افزایش ۴۴ درصدی سرمایه‌گذاری چینی‌ها در دنیا

عصر بازار- میزان سرمایه‌گذاری خارجی چین در دیگر کشورهای جهان در سال ۲۰۱۶ میلادی با ۴۴ درصد افزایش به ۱۸۳ میلیارد دلار رسید.

افزایش ۴۴ درصدی سرمایه‌گذاری چینی‌ها در دنیا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، طبق آمار منتشر شده از سرمایه‌گذاری خارجی کشورهای جهان در سال 2016 میلادی، میزان سرمایه‌گذاری خارجی چین در دیگر کشورهای جهان با 444 درصد افزایش به 183 میلیارد دلار رسید.

    آمار سرمایه‌گذاری کشورهای جهان در سال 2016 میلادی به طور مشترک از سوی کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد (آنکتاد) و آکادمی تجارت خارجی و همکاری اقتصادی چین که زیرمجموعه وزارت تجارت این کشور است اعلام شده است.

    طبق آمار اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین، چین موفق شد با سرمایه‌گذاری 183 میلیارد دلاری در بین کشورهایی که بیشتری سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی را در دیگر کشورهای جهان انجام می‌دهند به رتبه دوم دست یابد.

    آمریکا در رتبه اول این فهرست جای دارد و هلند نیز در رتبه سوم قرار دارد. با این حال چنانچه تنها سرمایه‌گذاری خارجی در کشورهای کمتر توسعه یافته در نظر گرفته شود، چین بالاتر از فرانسه و آمریکا در رتبه اول جای می‌گیرد.

    از طرف دیگر در سال 2016 میلادی سرمایه‌گذاری خارجی چین در کشورهای دیگر 36 درصد بیشتر از سرمایه‌گذاری خارجی دیگر کشورها در چین بوده است.

    با وجود کاهش 15 درصدی سرمایه‌گذاری خارجی در کشورهای آسیایی، سرمایه‌گذاری خارجی دیگر کشورها در چین تنها یک درصد کاهش یافته و به 134 میلیارد دلار رسیده است. در سال 2016 میلادی کشور چین بعد از آمریکا و بریتانیا، بزرگترین مقصد سرمایه‌گذاری دیگر کشورها بوده است.

    کارشناسان بین‌المللی معتقدند در سال‌های آینده با اجرایی شدن پروژه‌های جاده ابریشم جدید چین در دیگر کشورهای جهان و همچنین گسترش همکاری‌های این کشور با دیگر کشورها در زمینه تولیدات صنعتی، میزان سرمایه‌گذاری خارجی این کشور در دیگر کشورها روندی افزایشی خواهد داشت.

    طبق آمارهای منتشر شده در سال 2016 میلادی میزان کل سرمایه‌گذاری‌های خارجی کشورهای جهان با دو درصد کاهش به 1750 میلیارد دلار رسیده است. همچنین پیش بینی شده است که در سال 2017 میلادی این رقم با پنج درصد افزایش به 1800 میلیارد دلار برسد.

    برچسب ها