عصر خودرو

یک کارشناس بازار سرمایه:

توقف نماد در بورس‌های دنیا چندساعته است، در ایران از یک سال هم گذشته

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه در خصوص فراخوان سازمان بورس درخصوص بازنگری و اصلاح رویه توقف نمادها و نحوه انتشار اطلاعات از سوی ناشرین گفت: علاوه بر دریافت نظرات کارشناسی فعالان بازار سهام باید تجربه جهانی نیز در این رابطه مدنظر متولیان امر قرار گیرد.

توقف نماد در بورس‌های دنیا چندساعته است، در ایران از یک سال هم گذشته
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، علیرضا امیری در مورد فراخوان سازمان بورس و اوراق بهادار جهت اعلام نظر در خصوص دستورالعمل‌های مرتبط با نحوه توقف و بازگشایی نمادها، نحوه افشای اطلاعات با اهمیت و گزارش پیش بینی درآمد هر سهم گفت: نفس این عمل اقدامی خوب و بجاست و نشان می دهد سازمان بورس به عنوان نهاد ناظر، نقطه نظرات فعالین بازار سهام را مورد توجه قرار می‌دهد.

    این کارشناس بازار سرمایه افزود: از سوی دیگر انتشار این فراخوان نشان می‌دهد نهاد ناظر موضوعات اثرگذار بر معاملات بازار سهام را شناسایی و در صدد اصلاح آنها بر آمده است.

    وی اضافه کرد: البته از سازمان بورس به عنوان مقام ناظر و متولی بازار سرمایه این انتظار هم می‌رفت و می‌رود که به موضوعات و عوامل اثرگذار بر بازار توجه داشته باشد.

    این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: زمانی که نهاد ناظر بورس موضوعاتی همچون نحوه توقف و بازگشایی نمادها، نحوه افشای اطلاعات با اهمیت و گزارش پیش بینی درآمد هر سهم را به عنوان دغدغه عنوان می‌کند، نشان می‌دهد این موارد در کیفیت معاملات بورس تاثیر زیادی دارند از این رو بنظر می‌رسد علاوه بر دریافت نظرات کارشناسی فعالان بازار سهام باید تجربه جهانی نیز در این رابطه مدنظر متولیان امر قرار گیرد.

    وی همچنین توقف طولانی مدت نمادهای معاملاتی را یکی از موضوعات چالش برانگیز در بازار سهام کشور برشمرد و تصریح کرد: در حالی که توقف نمادهای معاملاتی در بورس‌های جهان از چند ساعت تا چند روز بیشتر تجاوز نمی‌کند، در بورس ما نمادهایی وجود دارند که سالهاست متوقف شده‌اند و کسی هم متوجه حبس نقدینگی سهامداران نیست. از این رو امیدواریم با اصلاحات صورت گرفته هر چه زودتر این چنین مشکلات پیش پا افتاده‌ای در بورس ما حل شوند.

    برچسب ها