عصر خودرو

بانک مرکزی ابلاغ کرد؛

پذیرش ضمانت‌نامه صندوق‌های ضمانت در دستورالعمل تامین مالی بنگاهها

عصر بازار- بانک مرکزی در دستورالعمل جدید تامین مالی بنگاه های کوچک و متوسط، بر پذیرش ضمانت‌نامه‌های صندوق‌های ضمانت تاکید کرد.

پذیرش ضمانت‌نامه صندوق‌های ضمانت در دستورالعمل تامین مالی بنگاهها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک، در ماده 8 دستورالعمل تامین مالی بنگاه های کوچک و متوسط تصریح شده است: موسسه اعتباری میتواند پس از بررسی‌های کارشناسی، نسبت به پذیرش ضمانت نامه های صادره از سوی صندوقهای ضمانت (که به موجب قانون تشکیل شده و دارای تفاهم نامه با بانک های عامل جهت تامین تسهیلات و تعهدات می‌باشند) بعنوان وثیقه اقدام کند.

    یاد آور می شود، صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک با تصویب مجلس شورای اسلامی در سال 1383 تاسیس شد و مهمترین هدف آن صدور ضمانت نامه برای پوشش کسری وثایق اعطایی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری به صنایع کوچک می باشد.

    هم اکنون سقف ضمانت نامه های صادر شده این صندوق برای صنایع کوچک 30 میلیارد ریال تعیین شده که 70 درصد اصل و سود تسهیلات را پوشش می دهد.

    این مبلغ در مناطق کمتر توسعه یافته 85 درصد اصل و سود تسهیلات می باشد.

    صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک تاکنون با 18 بانک و موسسه مالی و اعتباری تفاهم نامه همکاری امضا کرده است که صاحبان صنایع کوچک می توانند از مزایای این تفاهم نامه ها ، بهره مند شوند.

    از ابتدای سال 96 نیز ، تمام فرایند صدور ضمانت نامه های، صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک بصورت الکترونیکی انجام می شود.

    برچسب ها