عصر خودرو

گزارش هفتگی؛

بازار متعادل محصولات پلیمری

عصر بازار- حجم معاملات محصولات پلیمری در بورس کالای ایران طی هفته گذشته به ۳۴ هزار و ۱۸۴ تن رسید.

بازار متعادل محصولات پلیمری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، عرضه محصولات 71 هزارتن و تقاضای آن هم بالغ بر 74 هزار و 198 تن رقم خورد.

    به این ترتیب تالار معاملات محصولات پتروشیمی هفته آرامی را پشت سر گذاشت. به گفته کارشناسان بازار پتروشیمی در هفته گذشته معاملات در بیشتر گروه ها با تعادل روبه رو بود، به طوری که از 15 کالاهای جذاب در تالار پتروشیمی که در صدر محصولات قرار گرفتند، 5 کالا با یک درصد رقابت معامله شدند.

    در همین حال بیش از از 48 درصد از محصولات عرضه شده توسط متقاضیان خریداری شد و 17 گرید از 82 گرید عرضه شده با رقابت قیمتی به فروش رسید.

    از سوی دیگر حجم عرضه ها نیز نسبت به هفته ماقبل کاهشی برابر با 6 هزار و 575 تن داشت؛ به این ترتیب طی دو هفته اخیر عرضه ها حدودا 12 هزارتن کاهش یافت.

    با این حال و به گفته کارشناسان با توجه به تعیین کف عرضه ها، حجم هفتگی عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالای ایران مناسب بوده و همواره در بیشتر هفته بیش از 70 هزارتن بوده است.

    با این حال بیشترین کاهش عرضه مربوط به گروه پلی اتیلن سبک فیلم و برابر با 5 هزار و 102 تن بود، همچنین گروه PVC نیز کاهشی 2 هزار و 572 تنی را تجربه کرد. گروه پلی پروپیلن نساجی نیز با کاهش یک هزار و 340 تنی عرضه، در رده های بعدی قرار داشت.

    بیشترین افزایش عرضه نیز مربوط به گروه پلی اتیلن سبک خطی و با 2هزار و106 تن افزایش است، بعد از این گروه  PET گرید بطری و با 2 هزار و 24 تن قرار داشت.

    به این ترتیب در معاملات هفته گذشته بیشترین تقاضا مربوط به گرید پلی اتیلن سبک فیلم 0075 بود، پلی پروپیلن شیمیایی ZB332C نیز در رتبه دوم قرار داشت.

    برچسب ها