عصر خودرو

"شسینا" تعدیل منفی می دهد؟

عصر بازار- شرکت صنایع شیمیایی سینا براساس تکلیف مجمع عمومی اقدام به تجدید ارزیابی داراییهای شرکت کرد که به دلیل هزینه‌های استهلاک بالای این افزایش ارزش، نهایتا شرکت بودجه ۹۶ را با تعدیل منفی همراه کرد.

"شسینا" تعدیل منفی می دهد؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، تجدید ارزیابی مذکور در حساب ها منظور و تغییر نسبت مالکانه که براساس دستورالعمل‌های بانک مرکزی باعث توقف اعطای تسهیلات بانکی گردیده بود با اصلاح ساختار حساب‌های شرکت انجام پذیر گردید.

    براین اساس، تاثیر هزینه‌های استهلاک سالیانه این افزایش ارزش به شرح زیر می باشد:

    1-  فضای سبز به مبلغ 7،398 میلیون ریال تجدید ارزیابی شده و با نرخ 7 درصد مستهلک می شود که مبلغ استهلاک آن مبلغ 518 میلیون ریال است.
    2-  ساختمان ها به مبلغ 39,216میلیون ریال تجدید ارزیابی شده و با نرخ 7 درصد مستهلک می شود که مبلغ استهلاک آن مبلغ2،745 میلیون ریال است.
    3-  تاسیسات به مبلغ 2،031 میلیون ریال تجدید ارزیابی شده و با نرخ 10 درصد مستهلک می شود که مبلغ استهلاک آن به مبلغ 203 میلیون ریال است.

    لازم به توضیح است که تعدیل بودجه سال 96 با توجه به اثر هزینه ای فوق در اسرع وقت ارسال خواهد شد، ولی در کل سود خالص از17.8 میلیارد ریال قبلی به 14.7 میلیارد ریال افت کرده به عبارتی شاهد 17 درصد تعدیل منفی شرکت هستیم.

    برچسب ها